CegłówCegłów oświatowy

W Cegłowie cenią sobie krótkie acz treściwe sprawozdania. Właśnie takie zaprezentowała Emilia Kowalczyk-Rumak, dyrektor ZS w Cegłowie. Dotyczyło ono wyników oświatowych oraz osiągnięć uczniów w roku szkolnym 2014/15. Swoje wywody dyrektorka podpierała dodatkowo wykresami wskazującymi, jakie postępy poczynili wychowankowie cegłowskiej placówki

Wskaźniki nauki

Najpierw garść faktów. Zespół Szkół w Cegłowie obejmuje przedszkole, podstawówkę oraz gimnazjum. W jego skład wchodzi także filialny ZS w Piasecznie. W minionym roku szkolnym do wymienionych placówek uczęszczało w sumie 604 dzieci, z czego 552 do Cegłowa. Spośród 57 zatrudnionych nauczycieli 49 pracowało na pełen etat. Wymierną ocenę ich pracy stanowią wyniki egzaminów zewnętrznych uzyskane przez ich podopiecznych.

Dyrektor Kowalczyk-Rumak nie jest zadowolona z rezultatów osiągniętych przez uczniów. Nie można się temu dziwić, bo 48 miejsce w powiecie, czyli szóste od końca, zajęte przez podstawówkę, nie napawa optymizmem. Piętą achillesową szkoły była zwłaszcza matematyka (53,6), która wyraźnie zaniżyła średnią (64,6). Jest to wynik poniżej średniej gminnej, ponieważ w konkury stanęła też placówka w Wiciejowie, osiągając lepsze rezultaty, ale z nią dyrektorka z Cegłowa nie chce się porównywać.

- W gimnazjum jest lepiej, ale także niezadowalająco - powiedziała dyrektorka, przechodząc jednocześnie do następnej części sprawozdania. Tutaj Cegłów zajmuje 18 miejsce, co lokuje szkołę w połowie powiatowej stawki. Warto dodać, że w tym przypadku średnia z matematyki (51,7) jest wyższa niż nie tylko powiatowa, ale też wojewódzka i krajowa. Dyrektor jest z takiego stanu rzeczy zadowolona, dodając przy tym, że największy niepokój budzić może język polski (59,6).

Kolejny punkt analizy stanowiło przedstawienie miary EDW. Edukacyjna Wartość Dodana, bo tak należy rozwijać ten skrót, obrazuje wkład szkoły w rozwój ucznia porównując wyniki egzaminów szóstoklasisty i gimnazjalnego. Okazuje się, że w Cegłowie największe postępy dotyczą przedmiotów ścisłych, zaś przy humanistyce pojawia się nawet regres. Do przedstawionych wykresów trzeba jednak podchodzić z dystansem, bo opierają się one na pewnego rodzaju przewidywaniach. Na tyle skomplikowanych, iż zapytana przez radnego Walasa dyrektorka nie potrafiła w jasny sposób ich wyjaśnić.

W Cegłowie sporo zainwestowano w infrastrukturę. Budynek cegłowskiej szkoły został poddany termomodernizacji, pojawiła się nowa sala komputerowa i lekcyjna, szatnie dla uczniów, odnowiono wnętrza klasy plastycznej, zerówki, przedszkola i czytelni oraz przygotowano pracownię językową. Także w Piasecznie dokonano termomodernizacji, wybudowano też łącznik między szkołą a salą gimnastyczną oraz położono kostkę brukową.

Uczniowie mają więc coraz lepsze warunki do nauki. Teraz trzeba wziąć się tylko za podnoszenie poziomu edukacji, bo gmina Cegłów nie może sobie pozwolić na okupowanie ostatnich miejsc w rankingach.

Numer: 44 (943) 2015   Autor: Łukasz Kuć





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *