W powiecie mińskim

Bardzo ważna konferencja miała miejsce w ubiegłym tygodniu w Zespole Szkół w Siennicy. Ważna ze względu na sytuację w szkołach, z której wszyscy zdają sobie sprawę, a tylko niektórzy usiłują ratować dzieci przed ich własną agresją, która zrodziła się w ostrej formie właściwie na naszych oczach

Przeciw przemocy

W powiecie mińskim / Przeciw przemocy

Hasłem przewodnim obrad było „Razem przeciw agresji i przemocy w szkole”. Konferencję zorganizował Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Zespół Szkół im. Gnoińskich w Siennicy. Celem spotkania na tak ważnym szczycie jest integracja, to „razem”, czyli zwarcie szeregów i wzmocnienie sił - bo jest czemu stawiać czoła. Wiadomo, że co dwie głowy to nie jedna, a w Siennicy zebrały się wszystkie prawie mądre głowy wyspecjalizowane w wychowywaniu i opiece nad małolatami. Że jest to groźny problem, nie trzeba przekonywać, choć pocieszający może być fakt, ze w naszym powiecie jeszcze nie jest najgorzej. I kiedy ci wszyscy zainteresowani będą wspólnie opracowywali strategię przeciwko zarazie agresji – to może nie dojdzie do tak tragicznych wypadków jak ten sprzed kilku lat w szkole „Piątce”, w której chłopak z podstawówki zatłukł bestialsko kolegę. Pamiętamy o tym.
Referaty wygłosili: Hanna Michalska, dyrektorka PPP, Katarzyna Żmudzka-Kępka, sędzia III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich, podkom. Piotr Słoński i asp. sztab. Elżbieta Andrzejewska z sekcji ds. nieletnich w KPP, ks. Marek Doszko, dziekan w Wyższym Seminarium Diecezji Warszawsko-Praskiej, Krystyna Sak, psycholog z poprawczaka w Mrozach, Anna Mroczek, pedagog z SP nr 2 oraz trenerzy NLP: dr Ewa Kosak, Marcin Kosak i Magdalena Kosak. Wszystkie omawiane tematy wydają się bardzo ważne nawet dla laika. Na przykład lęki i niepokoje dzieci w procesie kształcenia, możliwości prawne eliminowania przemocy w szkole, metody współpracy szkół z policją, rola katechezy w eliminowaniu agresji, środowisko rodzące przemoc, szkoła dla rodziców i wychowawców – w profilaktyce agresji i przemocy czy omówienie technik pracy z uczniem agresywnym. Wszystko to bardzo ważne, a najważniejsze to współpraca i konsekwentne realizowanie założeń, i konkluzji, jakie wynikają z tego rodzaju obrad.
W przerwie uczniowie gospodarzy przedstawili spektakl „Dobry jak chleb”, znakomite, wzruszające przedstawienie z ideą wyrażoną tak prostymi środkami jak to potrafi oddać pantomima na tle muzyki i żywego słowa. Reżyserowała szkolna katechetka, siostra Gabryjela z zakonu kapucynek, pięknie deklamująca teksty.
Z nadzieją, że ta konferencja zaowocuje, a działania będą rzeczywiście wspólne i konsekwentne, życzymy całemu naszemu społeczeństwu zlikwidowania nawet zalążków szkolnej, niegodnej tego przybytku „fali”.

Numer: 2007 23   Autor: Bożena Abratowska





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *