Miński Ekonom w przedświątecznym tygodniu zrealizował wiele działań i inicjatyw mających na celu przedstawianie korzyści wynikających z kształcenia zawodowego, a tym samym zainspirowanie młodych ludzi do dokonywania świadomego wyboru szkoły i ścieżki zawodowej...
Tydzień widzeń

Akcja tygodnia zawodowca koordynowana była przez nauczycieli przedmiotów zawodowych, którzy poprowadzili zajęcia otwarte i warsztaty dla gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Codziennie prezentowano inny zawód. W realizacji tygodnia zawodowca szkołę wspierała Fundacja Warszawski Instytut Bankowości i Studium Języków Obcych, Bank Spółdzielczy w Mińsku.
W poniedziałek w ramach dnia ekonomisty zaproponowano ciekawe lekcje tematyczne z zakresu przedsiębiorczości, rachunkowości i edukacji ekonomicznej. Odbyły się również konkursy dla gimnazjalistów. Uczniowie gimnazjów mieli okazję obserwować podsumowanie ogólnopolskiej akcji Global Money Week, koordynowanej przez Komisję Nadzoru Finansowego, w którą włączyła się również szkoła.
We wtorek w ramach dnia logistyka nauczyciele przedmiotów logistycznych przygotowali dla uczniów prezentację zawodu logistyk oraz zajęcia otwarte w pracowni logistycznej.
W środę w świat artystyczny wprowadziła odwiedzających młodzież Liceum Plastycznego. W czasie dnia plastyka odbyło się uroczyste podsumowanie KONKURSU PLASTYCZNEGO dla gimnazjalistów pod patronatem starosty mińskiego – PIĘKNEM MALOWANE – URODA ZIEMI MIŃSKIEJ oraz KONKURSU ILUSTRATORSKIEGO. Gimnazjaliści mieli możliwość wzięcia udziału w otwartych zajęciach artystycznych – m.in. w pracowni projektowania graficznego. W ramach realizacji inicjatyw uczniowskich w tym dniu zaplanowano również aukcję prac artystycznych uczniów Liceum Plastycznego w ramach akcji charytatywnej dla schroniska w Celestynowie.
W piątek w dniu technika organizacji reklamy zaproponowano gimnazjalistom warsztaty prowadzone przez specjalistów z Warszawskiej Szkoły Reklamy oraz nauczycieli ZSE. W ramach warsztatów młodzież wraz z kolegami z technikum organizacji reklamy mieli okazję poznawać tajniki strategii reklamy i promocji. Gimnazjaliści mogli również wziąć udział w zajęciach otwartych w pracowni projektowania graficznego.
A dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych zaproponowano udział w Targach Szkół Wyższych, które służą wsparciu starszej młodzieży – uczniów szkół ponadgimnazjalnych w wyborze dalszej drogi kształcenia, stwarzając im, między innymi, możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami uczelni.
W ramach Tygodnia Zawodowca zorganizowano również szereg zajęć z doradcą zawodowym dla gimnazjalistów oraz uczniów klas ponadgimnazjalnych pod hasłem „Jak planować swoją przyszłość – jak wybór szkoły zawodowej wpływa na dalsze losy”. Wszystkie spotkania miały formę warsztatów i wymagały od uczniów aktywności i zaangażowania. Uczniowie mieli okazję doskonalić umiejętności współdziałania w grupie i podejmować próby poszukiwania twórczych rozwiązań. Praca w zespole zadaniowym dostarcza uczniom doświadczeń związanych z podejmowaniem ról grupowych oraz uświadamia wartości i korzyści płynące ze współpracy.
Zaraz po Tygodniu Zawodowca odbyło się tym razem w godzinach popołudniowych spotkanie informacyjne dla gimnazjalistów i ich rodziców.
Łącznie w czasie Tygodnia Zawodowca i dniu otwartym szkołę odwiedziło około 200 gimnazjalistów z gimnazjów miejskich i powiatu mińskiego, którzy zapoznali się z ofertą edukacyjną szkoły oraz mieli możliwość wzięcia udziału w różnorodnych zajęciach.
Numer: 14 (1070) 2018 Autor: J. Zbigniew Piątkowski
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ