Powiat mińskiPowiat miński pokazowy

Poseł Daniel Milewski wraz z dyrektorami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz senator Marią Koc podsumował rozpoczęcie realizacji odcinków składających się na autostradę mającą połączyć Mińsk Mazowiecki z Warszawą oraz Siedlcami. Podczas konferencji z samorządowcami omówiono również inne inwestycje na drogach krajowych, z których bardzo często korzystają mieszkańcy mińskiego powiatu...

Parady autostrady

Już na początku poseł Daniel Milewski zaznaczył, że budowa autostrady za miliardy złotych to szczególny projekt, bo polityka obecnego rządu kładzie szczególny nacisk na rozwój wschodnich ziem Polski. Dlatego ruszył projekt budowy autostrady w kierunku Siedlec. Mówili o nim dyrektorzy warszawskiego oddziału GDDKiA Marian Gołoś, Tomasz Kwieciński i Leszek Sekulski.

Autostradę pomiędzy Warszawą a Mińskiem Mazowieckim rozpoczyna Południowa Obwodnica Warszawy. Samą POW na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska podzielono na trzy zadania o długości 18,5 km.

Południowa Obwodnica Warszawy połączona będzie z istniejącą obwodnicą Mińska nowym odcinkiem autostrady. Prace już trwają, a zakończenie robót przewidziano do czerwca 2020 roku.

Kolejnym wyzwaniem jest odcinek od węzła Ryczołek do Siedlec (z włączeniem do obwodnicy) o długości 37,5 km. Tutaj czas realizacji wynosić ma 34 miesiące, a szacunkowy łączny koszt tej części inwestycji wynosi 1,7 mld zł. Trasa przebiegnie przez siedem gmin – Kałuszyn, Mrozy, Grębków, Kotuń, Mokobody, Siedlce i Skórzec. Szerokość jezdni w pierwszym etapie wyniesie 2x3,75 m, przy czym zostawią docelową rezerwę na trzeci pas ruchu. Interesującym elementem inwestycji będzie 600-metrowa estakada przez obszar Natura 2000 w dolinie Kostrzynia. To nic, że autostrada przecina gminę Kałuszyn w dwóch miejscach i wije się niczym sinusoida. Dyrektor Kwieciński wyjaśniał, że taki wariant był najlepszy dla przyrody, więc głos obecnych na konferencji kałuszynianek w ogóle się nie liczył. Dyrektorzy GDDKiA namawiali zaś samorządy na współpracę. Chodzi szczególnie o chodniki i drogi dla rowerów, w których partycypowałyby samorządy.

Podczas konferencji poruszono także realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad inne projekty mające szczególne znaczenie dla mieszkańców powiatu mińskiego. Jest nim budowa obwodnicy Kołbieli na drodze 50 oraz kwestie przebudowy drogi nr 50 w Stanisławowie. Tam w końcu powstaną dwa ronda, by podróżujący drogą wojewódzką mogli przejechać bez narażania się na wypadek lub zbyt długie czekanie.

Nie będzie zaś wykonania w pierwszej kolejności odcinka pomiędzy węzłem Ryczołek a planowanym węzłem Groszki, zanim zostanie wykonany podwarszawski odcinek między Choszczówką a Zakrętem.

Dyrektor Kwieciński stwierdził, że nie ma takiej możliwości z uwagi na terminy realizacji. Odcinek Choszczówka – Zakręt jest już w trakcie budowy, natomiast odcinek z Ryczołka na Siedlce jest w fazie koncepcyjnej.

Władze powiatu mińskiego podczas konferencji reprezentowała przewodnicząca rady powiatu Anna Czyżewska, wicestarosta Krzysztof Płochocki i dyrektor ZDP Andrzej Solonek. Byli radni jak Norbert Wielgos, Piotr Stępień, Grzegorz Gańko, Marek Kaim, Leonard Zdanowicz, Zdzisław Tarczyński oraz Robert Grubek.

Przybyli liczni wójtowie i burmistrzowie, służby i straże mundurowe. Niemal wszyscy potwierdzali, że dzięki nowoczesnej wizualizacji konferencja była dość ciekawa...

Numer: 12 (1068) 2018   Autor: J. Zbigniew Piątkowski





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *