Powiat mińskiPowiat miński ochrony zdrowia

Ten obraz nędzy i rozpaczy czekał na remont kilkanaście lat. Właśnie dobiegł końca kolejny etap prowadzonej przez władze powiatu  kompleksowej modernizacji obiektów mińskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej. W czwartek 4 stycznia oficjalnie oddano do użytku zmodernizowany budynek przychodni publicznej przy ulicy Kościuszki. Wielu nie mogło jej poznać...

Pochodnie przychodni

Choć remont poradni dla dzieci przeprowadzono już w 2013 roku, to dopiero decyzje z ostatniego czasu pozwoliły, by w latach 2016-2017 zrealizowano kolejne dwa etapy remontu przychodni. Łączny koszt modernizacji i wyposażenia wyniósł blisko pięć milionów złotych.
Modernizacja polegała między innymi na wymianie wszystkich instalacji technicznych w budynku: węzła ciepła, instalacji wodno- -kanalizacyjnej, elektrycznej, informatycznej oraz przebudowie ścian, wykonaniu tynków i posadzek, położeniu nowych wykładzin na ścianach i podłogach, a także malowaniu ścian oraz wymianie drzwi. Ponadto wyposażono obiekt w nowe meble medyczne i biurowe  oraz system kolejkowy.

Otwarcie zmodernizowanego budynku ośrodka opieki było również okazją do wręczenia ministerialnych odznaczeń. Na wniosek posła Daniela Milewskiego minister uhonorował odznaczeniami resortowymi za zasługi dla ochrony zdrowia. Wyróżniono nimi Stanisławę Dzięcioł – przełożoną pielęgniarek przychodni, Janinę Wierzbicką-Buczek – kierownik specjalistycznej przychodni lekarskiej, Czesława Mazka – wicedyrektora SPZOZ ds. administracyjno eksploatacyjnych, Artura Więckowskiego – dyrektora SPZOZ oraz Mieczysława Romejko – wicedyrektora SPZOZ ds. lecznictwa.

W przychodni przy ulicy Kościuszki znajduje się Podstawowa Opieka Zdrowotna, poradnia stomatologiczna, poradnia rehabilitacyjna, poradnia zdrowia psychicznego, diagnostyka obrazowa, diagnostyka laboratoryjna, poradnie: dermatologiczna, diabetologiczna, endokrynologiczna, ginekologiczno-położnicza, chorób płuc, kardiologiczna, laryngologiczna, neurologiczna, okulistyczna oraz reumatologiczna.
W celu usprawnienia obsługi pacjentów w Przychodni Lekarskiej przy ulicy Kościuszki 9 wprowadzony został elektroniczny system kolejkowy. Osoba, która chce się zarejestrować do lekarza lub zapisać na badania, w pierwszej kolejności musi pobrać numerek z biletomatu znajdującego się w rejestracji centralnej na piętrze. System służy poprawieniu dynamiki przepływu pacjentów oraz podnosi jakość obsługi oczekujących na rejestrację. Dodatkowym atutem jest wyeliminowanie ewentualnych konfliktowych sytuacji powstających podczas oczekiwania pacjentów na wizytę lekarską. W początkowej fazie funkcjonowania nowego systemu będzie on podlegał  stałemu monitoringowi w celu usunięcia ewentualnych zakłóceń, a w kolejnych fazach przewidywane jest rozszerzenie funkcjonalności systemu o kolejne moduły usprawniające pracę rejestracji.
Jednocześnie zostały przeprowadzone zmiany organizacyjne w rejestracji, które pozwolą usprawnić jej funkcjonowanie. Już można zarejestrować się do lekarza na trzy sposoby: tradycyjnie – poprzez osobiste przyjście do rejestracji, telefonicznie oraz drogą elektroniczną za pomocą e-rejestracji.
Trzeba mieć nadzieję, że wszystkie zmiany pomogą pacjentom i poprawią komfort korzystania z usług. Zbadamy to już wkrótce...

Numer: 3 (1059) 2018   Autor: J. Zbigniew Piątkowski





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *