Mińsk MazowieckiMińsk Mazowiecki postojowe

Wreszcie pojawił się projekt uchwały o strefach płatnego parkowania. Jeśli radni uchwalą go w najbliższy poniedziałek, wejdzie w życie w dwa tygodnie po ogłoszeniu w dzienniku  urzędowym. A kiedy w praktyce zapłacimy za postój w dość obszernym centrum Mińska? Czyżby już od 1 sierpnia burmistrz chciał zmazać winy nierozsądnego spóźnienia i atrapy,  czyli ograniczonego postoju...

Strefy z krechy

Mińsk Mazowiecki postojowe / Strefy z krechy

O strefach płatnych parkingów Jakubowski mówił od początku drugiej kadencji. Ba, nawet polemizował z mieszkańcami podczas otwartych spotkań. Jednak dopiero teraz jego zastępca Michalik opracował taryfy, definicje i zasady.
Przede wszystkim SPP będzie obowiązywała w dni robocze w godzinach 8:30-16:30. Stawki godzinowe zaczynają się od złotówki i rosną wraz z czasem, osiągając 8,60 zł za 8 godzin postoju.
Będą i abonamenty. Mieszkańcy zapłacą 20 zł za miesiąc, 80 zł za pół roku i 120 zł za rok. Pozostali znacznie drożej, czyli odpowiednio 100, 500 i 1000 zł.
Uchwała przewiduje 50 złotowe kary, które spadną do 30 zł jeśli będą zapłacone w ciągu tygodnia.
Kim są owi mieszkańcy? To nie tylko osoby zameldowane w Mińsku, ale podający miejsce zamieszkania w mieście Mińsk Mazowiecki w zeznaniu PIT za rok kalendarzowy poprzedzający rok, w którym składa wniosek o wydanie karty abonamentowej.
Karty abonamentowe są bezpłatnie, ale z wnioskiem o ich wydanie można wystąpić nie wcześniej niż 30 dni przed rozpoczęciem wnioskowanego okresu abonamentu.
Będą oczywiście zerowe stawkę opłaty za postój pojazdów samochodowych w SPP dla służb obsługi, Straży Miejskiej i pracowników Urzędu Miasta poruszających się podczas wykonywania obowiązków służbowych pojazdami samochodowymi.

Mińszczanie od razu ruszyli z dyskusją. Ocenili, że ceny nie są najwyższe, ale także współczują mieszkańcom ulic przylegających do strefy płatnego parkowania. To tam  przeniosą się przesiadacze do pociągów i autobusów jadących do stolicy. Inni proponują rozszerzenie SPP w okolice targowiska, bo tam parkingi są systematycznie okupowane przez okolicznych handlarzy sprowadzanych samochodów.

Sumując – wprowadzenie SPP na pewno zmniejszy liczbę parkujących pojazdów i tym samym poprawi komfort życia mieszkańców i firm położonych na obszarze strefy.
Trzeba mieć jednak świadomość, że liczba samochodów w mieście będzie rosnąć, więc oprócz uruchomienia komunikacji miejskiej niezbędna będzie budowa parkingów wielopoziomowych.

Numer: 20 (1024) 2017   Autor: J. Zbigniew Piątkowski





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *