Powiat mińskiPowiat pięknego czytania

Tegoroczny, czwarty już i poświęcony twórczości ks. Jana Twardowskiego powiatowy konkurs pięknego czytania przyciągnął 110 miłośników poezji. Czytelnicze spotkania udowodniły, że młodych ludzi cechuje wrażliwość, zaduma, dojrzałość i że książka, a co więcej, poezja może stać się przyjacielem i drogowskazem dla młodego człowieka

Wiersze na głosy

Powiat pięknego czytania / Wiersze na głosy

Poezja księdza Jana Twardowskiego okazała się szczególnie bliska gimnazjalistom i uczniom szkół ponadgimnazjalnych. - Z i ch c zytania p rzebijała p rzede wszystkim chęć czytania mądrego, refleksyjnego, wartościowego i przemyślanego. Cieszy to tym bardziej, że żyjemy w świecie, w którym obcowanie z książką wcale nie jest tak popularne jak kiedyś, a miłość do poezji wręcz zanika, przekonywała Małgorzata Sulewska, która przewodniczyła jury w składzie Renata Bakuła, Karolina Wieczorek i Anna Popławska.

W kategorii klas I-III szkół podstawowych najlepsi to Michał Sekular z salezjańskiej SP w Mińsku (op. Danuta Graboś), Filip Bogusz z SP w Grzebowilku (op. Jolanta Całka) oraz Aniela Kowalczyk z SP–4 w Mińsku (op. Izabela Jakubiak). Wyróżnienia powędrowały do Franciszka Pudły ze SP w Dębem Wielkim (op. Wioleta Szczęsna) oraz Kingi Tańskiej z SP-5 w Mińsku (op. Marzena Wocial, Beata Kossakowska).

W kategorii kl. IV-VI zwyciężyła Karolina Ręczajska ze SP w Kałuszynie (op. Krystyna Osińska), drugie miejsce zajęła Nela Kleszcz z mińskiej Piątki (op. Iwona Kokoszka, Beata Kossakowska), trzecie zaś Wojciech Bartczak ze SP 2 w Mińsku Maz. (op. Beata Araźna). Wyróżnieni to Jakub Wieczorek - SP w Jakubowie (op. Zofia Czerwińska- Gągol),  Garbecka ze SP w Rudzie (op. Jolanta Zagożdżon), Rafał Sarna – SP w Stojadłach (Maciej Samulik) oraz Anna Opalko – SP w ZS nr 1 w Sulejówku (op. Renata Kostrzewska).

Gimnazja to zwycięstwo Natalii Mazek z Salezjańskiego Gimnazjum w Mińsku (op. Małgorzata Bochyńska). Drugie miejsce zajęli Weronika Bartczak z GM-2 w Sulejówku (op. Ewa Karaś) i Mateusz Gromulski z gimnazjum w Pustelniku (op. Iwona Krasuska). Na trzecim miejscu uplasowała się Weronika Czyż z gimnazjum w Jakubowie (op. Ewa Charczuk). Wyróżnienia otrzymali Marcin Stępień z Gimnazjum w Stanisławowie (op. Marzanna Zagórska), Nela Jędrych i Urszula Filipowicz z Gimnazjum nr 2 w Mrozach (op. Kamila Gałęzowska) oraz Angelika Jabczyńska z Zespołu Szkół Specjalnych w Ignacowie (op. Marzena Bartnicka). Wyjątkowo w tej kategorii przyznano po raz pierwszy w dziejach konkursu nagrodę specjalną dla Michała Płochockiego z Publicznego Gimnazjum w Stojadłach (op. Katarzyna Malka).

Perełką okazały się występy reprezentantów szkół ponadgimnazjalnych, wśród których laur zwycięzcy należał do Kamila Michalskiego z Mechanika (Mariola Piwek). Tuż za nim znalazł się Rafał Kułak z ZS -1 w Mińsku (op. Monika Branicka-Miłkowska). Do męskiego grona dołączyły, zajmując exaequo trzecie miejsce Iza Ziubińska z ZS im. MS C. (op. Marzena Piętka) i Aleksandra Bodecka z Liceum Plastycznego w Mińsku Jury wyróżniło również Tomasza Michalskiego z ZSE w Mińsku - op. Anna Kosińska, Magdalenę Pajdę z ZSA w Mińsku (op. Wioletta Bieniek), Natalię Bobrzyk i Annę Szczerbowską z Macierzanki (op. Justyna Radomińska i Katarzyna Pieńczuk).

Zorganizowane przez mińską Bibliotekę Pedagogiczną, nauczycieli polonistów i objęte patronatem starosty mińskiego Antoniego Jana Tarczyńskiego czytelnicze spotkania zakończono występem grupy teatralnej Teraz My z GM-2 w Mińsku. Utwory muzyczne w stylu rap, z wykorzystaniem życiorysu i wierszy poety wykonali salezjańscy młodzi artyści Kacper Szelest, Kamil Wańko i Jakub Kwiatkowski. Barwne wspomnienia ze spotkania z ks. Janem przedstawiła dyrektor Szkół Salezjańskich Renata Bakuła.

Gratulacje i życzenia ciekawych lektur, występy laureatów i nagrody wręczane przez Urszulę Sorokę i Iwonę Krasuską oraz zaproszenia na kolejne edycje konkursu zwieńczyły uroczystość.

Numer: 49 (948) 2015   Autor: Teresa Romaszuk



Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *