Mińsk MazowieckiMińsk Mazowiecki retromobilów

V zlot pojazdów zabytkowych już za nami. Przed mińskim magistratem zjawili się miłośnicy motoryzacji w stylu retro. Nie zabrakło marek polskich, europejskich, a także tych z dalszych rejonów świata. W biurze zlotu zarejestrowano 140 automobili i 74 motocykle, było więc na co popatrzeć... chociaż frekwencja była gorsza niż w latach ubiegłych

Dziejowe kółka

Pojazdy zastawiły całą ulicę Konstytucji 3 Maja, więc nawet jeśli ktoś nie zamierzał przyjść na zlot, to wiedziony ciekawością zaglądał do centrum, aby sprawdzić co się tam dzieje. Zanim rozpoczęły się konkurencje sprawnościowe, można było swobodnie przyjrzeć się pojazdom. Potem wszyscy już skupili się na rywalizacji, którą przygotowali organizatorzy.

Najpierw był konkurs wolnej jazdy motocyklem, który wygrał Jakub Kaczmarczyk na motorynce z 1989 roku. W konkursach sprawnościowych wzięły udział 23 automobile. W kategorii pre 45 wygrał Dariusz Świniarski (GAZ 67 z 1943), w pre 65 Dariusz Chruścik (Warszawa M20 z 1959), natomiast w post 65 Janusz Kałaska (VW Golf z 1983).

Nie mogło też zabraknąć wyróżnień dla właścicieli urokliwych pojazdów. Pierwsze miejsce w konkursie elegancji zdobył Marcin Maculak autem Star z 1977 roku, drugie Mateusz Zalewski – Gogomobile z 1966 roku, a trzecie Karol Czyż – Cadillac Fleetwood 1957. Najstarszym motocyklem zlotu był Royal Enfield z 1942 Dominika Malesy, zaś najstarszym autem Ford Speedmaster z 1929 Krzysztofa Redesiuka. Najładniejszym motocyklem okazała się Jawa 353 z 1958 Pawła Pałysy, zaś Junak M 10 z 1960 Adama Szpotańskiego zdobył nagrodę jako pierwszy spośród polskich jednośladów. Decyzją jury najładniejszym autem wybrano Fiata 125p z 1974 Armina Kierylaka. Oceniano też warkot, w którym wśród motocykli bezkonkurencyjny okazało się BMW R75/5 z 1974 Jacka Budkowskiego, a wśród aut Syrena 104 z 1969 Bartosza Kupieckiego.

Na koniec wybrano też najciekawiej prezentujące się maszyny według kraju produkcji. Syrena 103 z 1964 Romana Mirkowskiego to zwycięzca pośród polskich pojazdów. Amerykańskie wygrał Oldsmobile z 1960 Pawła Gągola, brytyjskie Triumph Spitfire Martyny Filipiak, niemieckie Wanderer z 1938 Michała Ratyńskiego, francuskie Citroen B11 z 1954 Artura Wojtasiewicza. Ciężarówką dnia okazał się natomiast Star 25 z 1972 Karola Dąbrowskiego.

Imprezie towarzyszyła muzyka zapewniona przez MM Big Band pod kierownictwem Arkadiusza
Mizdalskiego i z wokalem Katarzyny Goszcz. Tradycyjnie rozegrano też bieg białych kołnierzyków. Pierwsze miejsce zajęła sztafeta Biegacza Cegłów, drugie PWiK, a trzecie Szlachetna Paczka. Zwycięzcy otrzymali medale i puchary. Potem wszyscy udali się do Ptaków koło Siennicy, gdzie zlot zakończono.

Numer: 38 (937) 2015   Autor: (łk)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *