Mińsk MazowieckiMińsk Mazowiecki moto-weteranów

Tegoroczny, jubileuszowy rajd weteranów szos nie wyróżnił się niczym szczególnym. No może tylko upłynął w bardziej koleżeńskiej atmosferze dzięki nieobecności jego krytyków i oponentów oraz... sprzyjającej aurze. Na porcelanowe świętowanie wpłynęły też emocje ponad setki załóg, z których tylko co trzecia pojechała na bezdroża powiatu....

Fajans rocznicowy

Co roku, głównym punktem programu jest liczący zawsze ok. 100 km rajd na orientację, którego trasa biegnie drogami i bezdrożami powiatu mińskiego. A na niej próby sprawności kierowania pojazdem oraz związane z historią motoryzacji i z prawem o ruchu drogowym pytania. Do rajdu zgłosiło się 98 załóg na 71 motocyklach. Wystartowało 54, a skończyło pomyślnie 45 maszyn.
Ogółem przybyło ok. 130 zabytkowych motocykli. Załogi reprezentowały wszystkie dziesięciolecia motoryzacji, o czym opowiadał dziadek spotkań Maciej Cichocki. - Mimo, że z pierwszego składu organizatorskiego pozostała zaledwie garstka, to przysłowiowa praca przy rajdzie ciągle nas mobilizuje i podsuwa nowe pomysły - napisał w Kuryerze Magnetu obecny prezes Daniel Gągol.
Niespodzianek oczywiście i tym razem nie zabrakło. Przed pałacem cały dzień trwał pokaz dawnych motocykli i zabytkowych pojazdów, a między nimi kolekcji skuterów Mariana i Michała Brzezińskich z Mińska, czy motocykla Sokół 1000 Piotra Tubilewicza. Motocykl ze sprzęgłem nożnym przez 25 stał w pokoju i czekał na złote ręce pasjonaty. Podobnie drugie życie otrzymują pojazdy Andrzeja Godlewskiego. Niestrudzony reanimator zabytków, wspólnie z żoną Dorotą i w strojach z epoki zaprezentował w sobotę najstarszy motocykl – Royal Enfield z 1915 roku.
Jubileuszowe spotkanie upływało w muzycznej oprawie, a sami moto-fani różnorodnymi strojami wpasowywali się w epokę, podkręcali znakomitą atmosferę i czekali na finisz i nagrody o wartości ok. 7000 zł, a wśród nich komplet opon i upominki od markowej firmy motoryzacyjnej.
Zwycięzcami w kategorii open zostali Waldemar Drabik na Sokole 600, Tomasz Reichman na BSA M20 oraz Arkadiusz Grochowski na DKW BM200. Zwycięstwo w konkursie elegancji otrzymała Joanna Płudowska z motocyklem SHL M04, Marta Wierzchucka została amazonką rajdu, a najciekawszy motocykl rajdu to Moto Guzzi Nuovo Falcone z 1970 roku Jacka Brudnickiego.
Zwycięzcą konkursu wolnej jazdy został Arkadiusz Grochowski motocyklem DKW oraz motocyklem ze sprzęgłem nożnym Sokół 1000 – Piotr Tubilewicz.
Był i komandorski bal, ale to już inna rzeczywistość porcelanowego Magnetu.
PS. Już wkrótce tylko u nas o miłej i niemiłej historii Magnetu...

Numer: 20 (919) 2015   Autor: Teresa Romaszuk





Komentarze

Dodano 13 maja 2015 roku o godz. 13:14 przez: DANIEL KOWALCZYK

To jakaś prywatna wojna? Aby pisać o takich rzeczach to trochę trzeba mieć pojęcia! gorszych farmazonów nie czytałem. Trzeba było na początek poczytać trochę w prasie ogulno polskiej i branżowej . Totalny brak profesjonalizmu. zresztą to już nie pierwszy raz.

 

 

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *