AUTO-SALON 6/2014

Nowej generacji Peugeot 308 zdobył prestiżową nagrodę Car of the Year 2014 w Europie. Konkurs został rozstrzygnięty na krótko przed rozpoczęciem wystawy motoryzacyjnej w Genewie

Auto 2014 roku

AUTO-SALON 6/2014 / Auto 2014 roku

Car of the Year to nagroda przyznawana przez jury złożone z 58 dziennikarzy
motoryzacyjnych reprezentujących łącznie 22 kraje europejskie, w tym Polskę. Jej celem jest uhonorowanie najlepszego nowego samochodu, którego sprzedaż rozpoczęła się w okresie 12 miesięcy poprzedzających wręczenie trofeum. Debiutujący niedawno na rynku Peugeot 308 został zaprojektowany zupełnie od podstaw. Nowa, lżejsza o 140 kg od poprzednika konstrukcja, nowy język stylistyczny marki oraz od początku przemyślana ergonomia wnętrza (Peugeot I-Cockpit) to wyróżniki nowej 308-ki. Nowemu Peugeot 308 przyszło zmierzyć się w finale z trzema innymi nominowanymi do tej nagrody konkurentami: Alfą 4C, BMW Serii 4 Coupe oraz Mercedesem CLA. Kompaktowa kierownica, zegary umieszczone na linii wzroku, 9,7-calowy ekran dotykowy oraz podwyższona środkowa konsola to zalety, które mają przypaść do gustu użytkownikom nowej 308-ki. Jak do tej pory ma już na koncie ponad 43 tysiące złożonych zamówień.  Najtańsza wersja Peugeota 308 w odmianie Access z silnikiem benzynowym 1.2 VTI 82 to  wydatek przynajmniej 59 900 zł. Najtańszy diesel (1.2 HDI 92) w tej samej wersji wyposażeniowej to koszt 70 300 zł. Oba warianty silnikowe dostępne są wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Najdroższą odmianą 308 jest Allure z silnikiem  wysokoprężnym 1.6 o mocy 115 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Trzeba za nią  zapłacić 87 400 zł.
Na wiosnę 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawią się nowe  technologie, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2  e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie (82 g CO2/km, co daje spalanie na poziomie 3,1 l/100 km) i automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie  biegów nowej generacji.
Zaledwie kilka tygodni po wprowadzeniu na rynek nowego 308,  PEUGEOT powiększa swoją gamę o nową wersję nadwozia.
Podobnie jak w przypadku hatchbacka 308, również kombi PEUGEOT 308 SW to całkowicie nowy samochód, zachowujący ze swojego poprzednika jedynie nazwę.
Zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2014 PEUGEOT 308 SW trafi najpierw na rynek francuski, a wiosną na rynki pozostałych krajów Europy.
Zespół stylistów z PEUGEOT stworzył duże, dynamiczne kombi o nisko wyprofilowanej, rasowej, sportowej sylwetce (długość - 4,58 m; wysokość - 1,47m). Zwiększone wymiary samochodu pozwalają spełnić oczekiwania klientów szczególnie przywiązanych do najważniejszych cech modeli kombi: pojemności, przestronności, dużych możliwości aranżacji wnętrza i praktyczności. Jakość wykończenia jest godna aut z wyższego segmentu. Podobnie jak hatchback, również nowy PEUGEOT 308 SW został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta i zwiększenie jego zalet dynamicznych. Wrażenia z jazdy są podobne jak w hatchbacku.

Numer: 22 (869) 2014   Autor: (kg)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *