Powiat mińskiPowiat miński projektów EFS

W 26 szkołach i przedszkolach powiatu mińskiego rozpoczęła się realizacja dwuletniego projektu Budowanie kompleksowego systemu wspomagania rozwoju szkół i placówek w powiecie mińskim, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Projekt na zlecenie Starostwa Powiatowego realizowany jest przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Mińsku Mazowieckim i potrwa do 31 sierpnia 2015 r.

Jakość z potrzeb

Powiat miński projektów EFS / Jakość z potrzeb

Celem projektu jest poprawa jakości i skuteczności systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie mińskim, poprzez realizację w latach 2013-2015 ofert doskonalenia opartych na diagnozie potrzeb placówek. Powiat miński pozyskał na jego realizację dodatkowe środki w wysokości ok. 1 mln złotych. W czasie dwóch lat w placówkach biorących udział w projekcie finansowane będą takie działania jak: konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe, szkolenia, warsztaty oraz inne formy doskonalenia dostosowane do specyfiki danej placówki i wynikające z jej potrzeb.

W październiku odbyło się pierwsze spotkanie dyrektorów przedszkoli oraz szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, które przystąpiły do projektu. Edyta Ludwiniak – dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przedstawiła zespół zarządzający projektem oraz przekazała najważniejsze informacje o zadaniach i przewidywanych efektach projektu. Do udziału w projekcie zakwalifikowało się: 2 przedszkola, 12 szkół podstawowych, 6 gimnazjów i 6 szkół ponadgimnazjalnych.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem projektu pierwszym zadaniem jest diagnoza potrzeb szkoły. Przeprowadzają ją nauczyciele wraz z dyrektorem wspierani przez Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE). Do zadań SORE należy współpraca z radą pedagogiczną przy konstruowaniu i realizowaniu Rocznego Planu Wspomagania oraz towarzyszenie nauczycielom we wdrażaniu nowych rozwiązań do codziennej praktyki. Roczny Plan Wspomagania (RPW) powstaje na podstawie zdiagnozowanych w danej placówce potrzeb. Zawiera cele, zakładane wskaźniki realizacji, przewidziane działania, harmonogram ich realizacji oraz wykaz osób odpowiedzialnych za te zadania.

Projekt zakłada także powstanie 4 sieci współpracy i samokształcenia skupiających dyrektorów, nauczycieli lub innych pracowników reprezentujących różnego typu placówki. Głównym celem sieci jest wymiana doświadczeń, dzielenie się sprawdzonymi w praktyce działaniami oraz wspólna praca nad wybranymi zagadnieniami. Poza regularnymi spotkaniami sieci jej uczestnicy działają wykorzystując platformę internetową www.doskonaleniewsieci.pl, stanowiącą dodatkowy sposób kontaktu, umożliwiający dyskusję i wymianę doświadczeń oraz bazę wiedzy przydatną do samokształcenia.

Głównym założeniem projektu jest stworzenie systemu, w którym będzie miała miejsce trwała współpraca nauczycieli i kadry zarządzającej szkół na wszystkich poziomach edukacji, dla poprawy rezultatów nauczania i wychowania uczniów. Projekt ma stworzyć szansę na poprawę jakości kształcenia także wśród szkół nie uczestniczących w projekcie, poprzez możliwość wykorzystania dobrych praktyk i profesjonalnych eksperckich wskazówek.

Numer: 47 (842) 2013   Autor: (r-ppp)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *