Ostatniego dnia września w Zespole Szkół im. H. i K. Gnoińskich w Siennicy odbyło się uroczyste podsumowanie projektu Leonardo da Vinci, w którym uczestniczyli uczniowie klasy trzeciej i czwartej technikum turystycznego i klasy trzeciej ochrony środowiska.
Więcej przez Vinci
Uczniowie od października ubiegłego roku walczyli o możliwość wyjazdu na staż we Włoszech w ramach projektu finansowanego przez UE. Liczyła się średnia ocen z przedmiotów zawodowych, ocena zachowania, znajomość języków obcych (w tym języka włoskiego, którego uczniowie uczyli się jako przedmiotu dodatkowego). Ci, którym udało się pomyślnie przejść rekrutację, od kwietnia do czerwca odbyli praktyki w Spoleto. Oprócz nabytych umiejętności uczniowie mieli możliwość zwiedzenia Asyżu, Perugii, Terni, Rzymu. Poznali warunki pracy i technologie stosowane przez Włochów w dziedzinie ochrony środowiska oraz szkolnictwo zawodowe, gdyż zwiedzili szkołę hotelarską i poznali jej uczniów.
Na uroczystą konferencję podsumowującą projekt przyleciały z Włoch Patrizia Cristofori – przewodnicząca Rady Miejskiej w Spoleto, Simonetta Rella – szefowa Azzurra Socjeta Cooperativa i Ewa Markowska – opiekun i tłumacz grup przebywających we Włoszech. Nie zabrakło władz lokalnych z wójtem Grzegorzem Zielińskim na czele, przyjaciół szkoły i rodziców. Młodzież zaprezentowała referaty dotyczące praktyk, prezentację multimedialną oraz występ, który w skrócie opowiadał o ich włoskiej przygodzie. Zdjęcia podzielone zostały na dwie części – pierwsza wspominała pracę, spotkania i wycieczki, druga z przymrużeniem oka pokazywała zaopatrzone w komentarze fotografie o życiu polskiej młodzieży we Włoszech. Autorska część artystyczna była opowieścią o przygotowaniach do wylotu, podroży, wątpliwościach i radościach z pobytu w Spoleto.
Punktem kulminacyjnym konferencji było wręczenie wszystkim uczestnikom projektu międzynarodowych certyfikatów Europass potwierdzających nabyte umiejętności i kwalifikacje.
– Trzeba przyznać, że siennicka szkoła stara się zapewniać swoim uczniom możliwie atrakcyjne formy zdobywania wiedzy i doświadczenia, a uczniowie coraz chętniej z takich form korzystają – wyznaje w imieniu dyrekcji Anna Jackowska, która projekt opisała.
Numer: 41 (836) 2013 Autor: (jzp)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ