Przestrzeń Internetu to bezustanna walka o uwagę potencjalnych Klientów. E-commerce ciągle się rozwija, tak więc trudno się temu dziwić. Szczególnie w naszym kraju obserwujemy już teraz duży rozwój e-handlu, choć specjaliści twierdzą, że ciągle jesteśmy w peletonie za zachodnimi rynkami. Pandemia niewątpliwie przyspieszyła proces sprzedaży online w internecie, a sam e-commerce w zasadzie uratował finansowe zaplecze wielu firm. Ale jak właściwie sprzedawać online? Musisz wiedzieć, że dobra widoczność to podstawa. Jednym ze sposobów na jej osiągnięcie jest pozycjonowanie serwisów. Na czym tak właściwie polega i czy warto skorzystać z takiej usługi marketingowej...
Na szczyty w sieci
Im wyżej, tym lepiej. Dzięki pozycjonowaniu możesz mierzyć wysoko!
Internet to miejsce, w którym to Klienci szukają sklepów – nie na odwrót. Dlatego też dobra widoczność jest jednym z najważniejszych czynników sprzedaży. Zastanów się: ile razy wszedłeś na drugą stronę wyszukiwań Google pod wpisaną frazę? Jeśli jesteś dość czynnym użytkownikiem, to najpewniej mało kiedy. Tak też mówią statystyki – około 80% wszystkich internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie serwisów, najkrócej mówiąc, polega na wdrażaniu takich zmian, dzięki którym strony mogą pojawić się na 1. stronie wyszukiwań pod frazę kluczową. Im wyżej, tym lepiej – strony na szczytowych pozycjach ocenia się za najbardziej jakościowe. Jakie zmiany dokładnie wprowadza pozycjonowanie? Wyróżnić można elementy:
• Off-site
• On-site
• UX
Do działań Off-site zaliczamy wartościowe czynniki spoza witryny. To więc liczba zdobytych linków do pozycjonowanego serwisu z jakościowych witryn, autorytet domeny, linki nofollow. Historia i wiek domeny czy też nawet długość adresu URL i wiele innych.
Do działań On-site zaliczamy umiejętne dobranie słów kluczowych, dobre nasycenie, aktualizowanie treści, optymalizację zdjęć i grafik, liczbę linków wychodzących i wiele innych.
Działania UX to wszystko to, co poprawia wrażenia użytkownika podczas korzystania ze strony. Tutaj zaliczymy więc: ruch z kanału bezpośredniego, czas spędzony na stronie, liczbę komentarzy i wiele innych.
Czy warto postawić na pozycjonowanie serwisu internetowego?
Pozycjonowanie serwisów w ogromnej części opiera się na doświadczeniu pozycjonerów. To ich umiejętność dopasowywania strony do zaleceń algorytmów Google stanowi kluczowe zagadnienie w kwestii zdobywania wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwań. Co oczywiste, tylko niektóre czynniki wpływające na pozycje są jawne, a na ocenę strony internetowej składa się w ogólności ponad 200 różnych wskaźników. To ważne, aby wiedzieć, które z nich są najważniejsze.
Nikt nie jest w stanie zagwarantować Ci 1. miejsca w Google, niemniej wdrożenie znanych i premiowanych przez algorytmy Google zmian w obrębie Twojej strony sprawi, że zyska ona wartość nie tylko w oczach botów, ale także Klientów. Dlatego też warto umiejętnie wybrać firmę wykonującą taką usługę, jak pozycjonowanie serwisów.
Źródło: afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Z drugiej strony jedno można powiedzieć na pewno – jakościowo wykonane pozycjonowanie strony może zabrać trochę czasu, jednakże zapewni dużą organiczną wartość strony, która pozwoli się utrzymać w wynikach wyszukiwania na dłużej.
Data: 23.09.2022
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ