Mińska Mazowieckiego Trójka otrzymała tytuł innowatora, czyli szkoły wiedzącej, jak wdrażać w codzienne lekcje metody i techniki rozwijające u uczniów kompetencje przyszłości.
Trójka innowatorów

Dwuletni program pilotażowy realizowała w SP-3 klasa 7c-8c, której wychowawczynią jest matematyczka Joanna Sułek. W działania zaangażowali się także inni uczący w tej klasie nauczyciele, którzy podczas wielu szkoleń, webinariów, warsztatów i wizyt studyjnych uczyli się, jakich praktyk edukacyjnych, narzędzi i metod używać, by kształcić u uczniów umiejętność współpracy, samodzielności myślenia, rozwiązywania problemów, zarządzania sobą i liderowania. Stosowali na zajęciach z uczniami pracę z błędem, zadawanie pytań, informację zwrotną, odwróconą lekcję, naukę w parach czy grupach, metodę rusztowania czy rutyny krytycznego myślenia.
Uczniowie spotkali się z innowacyjnymi przedsiębiorcami, a nawet wyjechali na dwie kilkudniowe wycieczki do Torunia i Trójmiasta.
Zmiany zaszły nie tylko w sposobie pracy z młodzieżą, ale także w przestrzeni szkolnej. Oprócz rearanżacji pracowni, uczniowie zyskali na korytarzu przestrzeń do odpoczynku wyposażoną w wygodne kanapy.
Dwuletnia praca została już podsumowana, ale nie kończy działań szkoły przy Budowlanej. Projekt szkoły dla innowatora dyrektor Grzegorz Wyszogrodzki traktuje jako początek procesu zmian, które placówka chce wprowadzać. I to nie tylko w jednej klasie…
Numer: 19/20 (1282/1283) 2022 Autor: (jaz)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ