Niebezpieczne rewiry
Mińscy policjanci informują o nowej metodzie oszustw na pracownika banku. Przestępcy podający się za pracowników banku za pomocą wyłudzonego kodu okradli niedawno mieszkankę mińskiej gminy.
Oszust na BLIK
Wszystko zaczęło się od telefonu. Oszust podający się za pracownika pewnego banku przekazał kobiecie informacje o próbie wyłudzenia pieniędzy z jej konta bankowego. Powiedział również, że za chwilę zadzwoni do niej kolejny pracownik z jej banku i pomoże temu zapobiec. W ten sposób wzbudził zaufanie u swej ofiary. Zaniepokojona mieszkanka mińskiej gminy odebrała telefon od kolejnego fałszywego pracownika banku i krok po kroku wypełniła jego polecenia. Rozmówca stwierdził, że ktoś z jej telefonu sczytuje dane. Polecił kobiecie, aby zainstalowała program QuickSupport – aplikacja ta umożliwia zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika. Następnie oszust nakazał zalogowanie się do strony banku i wygenerowanie kodu blik, co też kobieta uczyniła kilkakrotnie. Po chwili okazało się, że z jej konta zostały wypłacone pieniądze.
Policjanci apelują o ostrożność. Pamiętajmy, że oszuści mając kod BLIK mogą bez problemu wypłacić naszą gotówkę. Właściciel konta musi potwierdzić transakcję, jednak przekonany o tym, że ktoś chce mu pomóc, zaufa mu, nie podejrzewając, że to oszust.
Numer: 33/34 (1245/1246) 2021 Autor: (kpp)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ