SulejówekSulejówek drogowy

Zgodnie z planami tunel w Sulejówku miał być wybudowany w latach 2019-2021. Tak się jednak nie stało, a jedynym powodem była nieoczekiwana, a nawet szokująca interpretacja prawna ministerstwa w zakresie wykorzystania decyzji środowiskowej z 2010 r.

Tunel znowu realny

Sulejówek drogowy / Tunel znowu realny

Wskazano, że o ile decyzja OOŚ faktycznie nie jest wymagana dla samego tunelu w Sulejówku, to aby PKP PLK mogło wykorzystać przyznaną jej dotację UE na budowę tunelu, musiało wykorzystać starą decyzję środowiskową. Oznaczało to prawie 2 lata opóźnienia przez długie negocjacje i cesję czyli przeniesienie dysponenta z decyzji środowiskowej PKP PLK na samorządy Mazowsza i Sulejówka. To dlatego, że tunel, jako pierwszy w historii Polski, ma być realizowany na podstawie drogowej, a nie kolejowej decyzji ZRiD.
Dość, że po tych perturbacjach już w marcu inwestorzy doczekają się decyzji wojewody, co otworzy im wreszcie drogę do ogłoszenia, wspólnie z PKP i MZDW, przetargu na wyłonienie wykonawcy tunelu. Wszystko więc – jak twierdzi wiceburmistrz Remigiusz Górniak – zmierza do szczęśliwego końca i ponad 200 spotkań organizowanych przez władze Sulejówka nie pójdą na marne. Są już na ostatniej prostej i jeśli nie zdarzy się jakaś katastrofa, tunel na pewno powstanie do 2023 roku. Bedzie kosztował ponad 70 milionów złotych, do których miasto dołoży tylko 5,3 miliona, a resztę pokryje samorząd Mazowsza z PKP PLK.

Numer: 9/10 (1221/1222) 2021   Autor: (jaz)



Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *