W 2020 roku najczęściej oglądaliśmy TVP1, Polsat, TVP2 i TVN. Łącznie stacje z wielkiej czwórki miały 33,05 proc. udziału, ale o ponad 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Dobre wyniki uzyskały także TVN24, TVP Info, TV4, TVN7, TTV i Polsat News.
TV czasu zarazy
W grupie ogólnej średni udział TVP1 wyniósł 9,66 proc. i był nieznacznie niższy niż w 2019 roku. Jedynka wyprzedziła Polsat, który zanotował spadek do 8,36 proc. Z kolei TVP2 była przed TVN, któremu oglądalność spadła do 7,49 proc.
Piąty był TVN 24, który zdobył 5,36 proc. Goni go skutecznie TVP Info mając 4,82 proc. udziału, a Polsat News poprawił się z 1,13 do 2,03 proc. Natomiast w grupie komercyjnej pozycję lidera obronił TVN, który uzyskał 9,57 proc. wobec 11,06 proc. rok wcześniej. Stacja minimalnie wyprzedziła Polsat, który zanotował spadek z 11,02 proc. do 9,54 proc. Udział TVP 2 spadł z 7,16 proc. do 6,42 proc., a TVP 1 - 6,27 proc. do 5,72 proc.
Wraz ze spadkiem oglądalności, spadła też liczba programów z wielomilionową widownią. Zwraca uwagę wzrost kanałów informacyjnych. Postępuje też fragmentacja w telewizji, którą zdynamizowała najpierw cyfryzacja naziemnej TV, a teraz pogłębiła pandemia. Do spadków przyczyniło się także zawieszenie części premierowych programów.
Mimo ograniczeń statystyczny Polak oglądał w zeszłym roku telewizję średnio przez 4 godziny i 24 minuty dziennie, czyli o 6 minut dłużej niż w 2019 roku. Co jednak najważniejsze to wpływy z reklam, które w 2020 r. osiągnęły prawie 30 miliardów złotych.
Numer: 3/4 (1215/1216) 2021 Autor: (jaz)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ