W Mińsku
Miesiąc wytężonej pracy, dziesiątki ankiet i wywiadów z uczniami, rodzicami, radą pedagogiczną i partnerami szkoły, a także kilogramy przeanalizowanych dokumentów – podsumowań wyników egzaminów zewnętrznych, planów pracy, planów nadzoru, najważniejszych osiągnięć szkoły, protokoły rady pedagogicznej, dzienniki zajęć edukacyjnych obowiązkowych i dodatkowych wreszcie wiele rozmów i spisanych protokołów – tak wygląda ewaluacja zewnętrzna w szkole.
Piękna ewaluacja

Ewaluacja była prowadzona przez wizytatorów Kuratorium Oświaty i miała na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełnienia przez szkołę wymagań określonych w załączniku do Rozporządzenia MEN, w którym to określa się 5 poziomów oznaczonych literami od E (niski stopień spełnienia wymagań) do A (bardzo wysoki stopień spełnienia wymagań).
Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Polskiej Macierzy Szkolnej otrzymało łącznie 8 A (bardzo wysoki stopień) i 6 B (wysoki stopień). Gdyby to przełożyć na szkolne oceny to wyszłaby średnia ocen powyżej 5,5 (przy założeniu że litera A=6, a B=5).
Wyniki ucieszyły zarówno Radę Pedagogiczną, jak i uczniów i ich rodziców. Stanowią też źródło satysfakcji dla dyrektor szkoły Jadwigi Ostrowskiej- Dźwigały.
– Otrzymaliśmy sygnał, iż dobrze wypełniamy naszą funkcję wychowawczą i edukacyjną. Wyniki ewaluacji będą dla nas bodźcem do dalszej pracy – powiedziała nam dyrektorka Macierzanki, pozując do zdjęcia z raportem z ewaluacji.
Numer: 21 (816) 2013 Autor: (jaz)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ