Niebezpieczne rewiry
Mamy czas wzmożonych zakupów, zwłaszcza tych dokonywanych za pośrednictwem internetu. W ubiegłym roku, jak podała firma Deloitte, co trzeci z nas planował świąteczne zakupy w sieci. Z szacunków rynkowych wynika, że w tym sezonie zrobi to już połowa Polaków. To czas, w którym aktywnie działają też internetowi oszuści, czekający tylko na możliwość łatwego zarobku.
Zakupy z uwagą
Nie dajmy się oszukać! Stosując się do kilku podstawowych zasad, w znaczący sposób ograniczymy ryzyko zawarcia nieuczciwej transakcji.
Nie warto czekać na ostatnią chwilę, a także rozsądnie wybierać oferty. Zbyt niska cena za stosunkowo drogi przedmiot powinna szczególnie wzbudzić naszą czujność. Podejrzenia powinny też wzbudzić słabej jakości lub pobrane ze strony producenta zdjęcia. Ważne jest, aby sprzedający sprecyzował w ofercie dostępne formy zapłaty za przedmiot oraz opcje jego dostarczenia. Najlepiej skorzystać z usług solidnego sprzedawcy, z którym łatwo się skontaktować. Przed zakupem warto zapoznać się z komentarzami i ocenami.
Jeśli paczka z prezentem nie dotarła, nie należy panikować. Na Allegro działa Program Ochrony Kupujących, który rekompensuje do 10 tysięcy złotych. Sprawę należy zgłosić na policję, a w ciągu miesiąca powinno przyjść potwierdzenie wszczęcia śledztwa lub dochodzenia. To dokument, na podstawie którego otrzymamy odszkodowanie. Należy pamiętać, że w przypadku zakupów w sieci mamy więcej praw niż podczas tradycyjnych. Możemy oddać rzecz w ciągu 10 dni od zakupu. Wystarczy złożyć odpowiednie oświadczenie na piśmie i przesłać je w ciągu 10 dni. Sprzedawca ma 14 dni na zwrot wpłaconych przez nas pieniędzy.
Numer: 50 (1106) 2018 Autor: (kpp)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ