Co dziewiąty dorosły Polak (11%) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Najważniejszym aspektem branym pod uwagę przy wyborze auta jest jego marka (37% wskazań) -  jej postrzeganie, zaufanie, czy przekonanie o jej wysokiej renomie.

Pierwsza - marka

Na drugim miejscu plasują się jego niezawodność oraz cena (36% wskazań).  Ekonomiczność auta, rozumiana jako niski koszt utrzymania i eksploatacji samochodu, jest  ważna dla jednej trzeciej osób (33%) deklarujących zakup samochodu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Niemal tak samo istotna  jest ogólnie dobra opinia o danym aucie (31%).  Polacy coraz częściej zwracają również uwagę na inne kwestie pozaekonomiczne, takie jak bezpieczeństwo samochodu (18%), jego wygląd (18%), wcześniejsze doświadczenia z daną marką lub modelem (16%), wygodę i wielkość samochodu (15%) oraz jego wyposażenie (13%). Jak wynika z badań TNS OBOP, cena jest nadal jednym z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przy planowaniu zakupu samochodu. Średnia kwota, którą respondenci planują przeznaczyć na zakup samochodu w 2008 r. wynosi 21 293 zł    i jest o około 30% wyższa niż w roku 2007 r., kiedy to Polacy planowali przeznaczyć na auto średnio 16 561 zł. (jaz)

Data: 06.08.2008





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *