W 2008 r. najmłodsi widzowie (4-15 lat) przeznaczyli na oglądanie telewizji średnio 2 godziny 12 minut dziennie.

Co oglądają dzieci?

To o godzinę i 14 minut mniej niż statystyczny polski telewidz. Najchętniej oglądaną dziecięcą stacją tematyczną jest Disney Channel, którą codziennie chociaż przez chwilę ogląda ponad 500 tysięcy osób w wieku 4 - 15 lat. Jednak udział widowni dziecięcej w całkowitej widowni telewizyjnej systematycznie spada. - z 15,7% do 8,5%.
Dziecięca oferta programowa, podobnie jak cały rynek telewizyjny, przeszła na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat znaczne przeobrażenie. Pod koniec lat 90. program skierowany do najmłodszych widzów można było oglądać przede wszystkim w kilku ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, które nadały łącznie 2.871 godzin programów przeznaczonych dla dzieci. W 2008 roku stacje te przeznaczyły jedynie 1.135 godzin na tego typu programy.
Poza czterema głównymi stacjami (TVP-1, TVP-2, Polsat i TVN) najmłodsi najwięcej czasu poświęcają na oglądanie stacji Disney Channel, której udział w rynku w 2009 w grupie 4 -15 lat wynosi 5,9%. Na kolejnych miejscach znalazły się Jetix (udziały 5,2%), Mini Mini (udziały 4,2%) oraz Cartoon Network (udziały 3,5%).
Najchętniej oglądanymi pozycjami programowymi wśród dzieci są wieczorynki nadawane na TVP1. W 2009 roku najchętniej oglądanym programem był „Garfield i przyjaciele” (TVP1), wyemitowany 2. marca br., który przyciągnął 840 tys. osób w wieku 4 -15 lat. (jaz)

Data: 03.06.2009





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *