Łamanie prawa pacjenta najczęściej dotyczy ginekologii, położnictwa oraz opieki nad małym dzieckiem. Od 2 października b.r. osoby pokrzywdzone w procesie leczenia zyskały kolejną możliwość dochodzenia swoich roszczeń.

Bat na lekarzy

Dotychczas zajmowali się tym działający przy NFZ rzecznicy praw pacjenta, którzy nie mieli możliwości skutecznej ochrony ich praw. Teraz swoje sprawy mogą kierować do rzecznika praw pacjenta – Krystyny Kozłowskiej. Obecna rzeczniczka zyskała możliwość wszczęcia postępowania na drodze cywilnej i uczestniczenia w nim na prawach prokuratora. Ma również prawo składania skarg w sprawie praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów. Będzie mogła przekazywać sprawy do prokuratury, powoływać biegłych i występować o ekspertyzy. Wszyscy zainteresowani mogą się kontaktować z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Długa 38/40, 00–238 Warszawa, infolinia: 0 800 190 590 (pn–pt 9.00–21.00), (0) 22 831 42 81 w. 364, e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl.
Zgodnie z normą ISO także miński SP ZOZ musi mieć rzecznika praw pacjenta, a według zapowiedzi dyrektora Romejki zostanie nim Ilona Tułodziecka. (jaz)

Data: 15.10.2009





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *