Ogólna satysfakcja Polaków z pracy kształtuje się na poziomie 52 procent i jest niższa od średniej europejskiej, wynoszącej 60 punktów.

Umiar najmitów

Oznacza to, że polscy pracownicy są umiarkowanie zadowoleni z wykonywanej pracy zawodowej. Z drugiej strony satysfakcja polskich pracowników jest obecnie najwyższa od 2007 roku, a tendencja wzrostowa rozpoczęła się w 2009 roku, kiedy wysokość indeksu wzrosła z 44 (w 2008 r.) do 49 punktów.
Aspektem różnicującym pracowników jest typ wykonywanej pracy. Najmniej usatysfakcjonowanymi są pracownicy produkcji (36 punktów), natomiast najbardziej zadowolone są osoby zatrudnione w branży  usługowej (59 punktów).
Nastroje polskich pracowników wydają się być powiązane z sytuacją na polskim rynku pracy. Okres „rynku pracownika” w konsekwencji niósł za sobą wzrost wymagań i bardziej krytyczne podejście pracowników do miejsca zatrudnienia. Przełożyło się to na niski wynik wskaźnika satysfakcji pracowniczej w 2008 roku (44 punkty). Wzrost bezrobocia i wynikający z niego powrót rynku pracodawcy, który obserwujemy od ostatnich dwóch lat, doprowadził do sytuacji, w której miejsce pracy znowu jest cenione. Może to być jeden z powodów ponownego wzrostu zadowolenia z pracy wśród Polaków, bo w kryzysie praca staje się dobrem poszukiwanym i bardziej docenianym. (jaz)

Data: 12.05.2010





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *