Obradowali radni

Po jednogłośnym przesunięciu na termin grudniowy kwestii planu rozwoju Siedlec do 2013 r., najbardziej palącym zagadnieniem czwartkowej sesji Rady Miasta Siedlce okazało się uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego miasta, bo bez niego - jak podkreślał prezydent Symanowicz - nie można przejść do przygotowywania projektów i dokumentacji

Będzie lżej

Obradowali radni / Będzie lżej

Radni analizowali propozycję nowego układu komunikacyjnego, wyodrębniającego ruch zewnętrzny poza Śródmieście i przekształcającego ul. Piłsudskiego w lokalną drogę. Aby ograniczyć uciążliwość ruchu kołowego, realizowany będzie rozpraszający promienisto-pierścieniowy układ komunikacyjny. Planuje się, że Siedlce zostaną odciążone dzięki włączeniu do tego układu terenów kolejowych. Wówczas tranzyt przesunie się ze środmiejskiej obwodnicy ul. Armii Krajowej-Wojskowa-Sokołowska-Jagiełły-Prusa-Wyszyńskiego na obrzeża – ku tzw. Wielkiej Obwodnicy Mazowieckiej wzdłuż zachodniej granicy miasta (Piaski - os. Warszawska – Sekuła). Temu samemu ma służyć powstanie na krańcach miasta czterech parkingów dla TIR-ów.
Według planów również lokalny ruch zostanie przeniesiony z głównego skrzyżowania i rozłożony na rozbudowaną sieć dróg miejskich z pasem dla rowerów oraz przesunięty ku nowemu zintegrowanemu dworcowi autobusowo-kolejowemu na obecnych terenach kolejowych.
Elementem rozwoju drogowego jest bezpośrednie powiązanie dzielnicy Piaski ze Śródmieściem i otwarcie jej na urbanizację.
W dyskusji nad studium powróciła w formie sporu kwestia sklepów wielkopowierzchniowych (powyżej 2 tys. m kw.), która zdawała się być jednogłośnie i nieprzywracalnie zamknięta już w maju. Okazuje się, że choć w Siedlcach miejsca na supermarkety nie ma, to wobec inicjatywy przedsiębiorczej wykazywanej jedynie przez inwestorów dużych sklepów i wyraźnego braku zainteresowania ze strony drobnych handlowców, istnieje jednak możliwość powstania tego typu obiektów. Studium pozostawia też ewentualność budowy stadionu z pięcioma tysiącami miejsc na siedleckich błoniach. Już poza kwestią studium kontrowersje budziła zasadność i sposób przebudowy ul. Wyszyńskiego. Na skrzyżowaniu bowiem już rok po remoncie powstały pierwsze wyrwy w nawierzchni, a sama ulica dla spełnienia warunków drogi szybkiego ruchu wymaga poszerzenia o kolejny pas. Pomysł nie zyskał akceptacji, bo nie ma możliwości przedłużenia kilkupasmowego ruchu ani ku ul. Kazimierzowskiej, ani ku Budowlanej.

Numer: 2005 49   Autor: (jod)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *