Pod koniec maja szóstoklasiści otrzymają wyniki przeprowadzonego w kwietniu testu kompetencji.

Test szóstoklasistów

W ich opinii, najwięcej trudności sprawił im test czytania ze zrozumieniem oraz trafne i zwięzłe formułowanie odpowiedzi na zadawane w teście pytania. Nie stanowiło dla nich problemu napisanie opowiadania, ponieważ systematycznie, od klasy drugiej ćwiczyli tę formę wypowiedzi. Poradzili sobie także z napisaniem instrukcji na zrobienie czekolady.
Nowy program jest nastawiony szczególnie na formy wypowiedzi, także te użytkowe i nic dziwnego, że test kompetencji sprawdzał stopień realizacji tych założeń oraz poziom umiejętności uczniów w tej dziedzinie. Zdaniem polonistów dobrze byłoby, podobnie jak to się stało w gimnazjach, rozdzielić zintegrowane testy i pisać oddzielnie testy z języka polskiego, historii, przyrody i matematyki. Można byłoby wówczas sprawdzić dokładniej poziom opanowania przez uczniów wiedzy oraz zamieścić więcej zadań, sprawdzających opanowanie umiejętności, tak potrzebnych w życiu codziennym. (ret)

Data: 06.06.2012





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *