Gotowi do zmian (1/2012)

Ruszyła III edycja projektu edukacyjnego „Gotowi do zmian – młodzież szkolna na lokalnym rynku pracy”, który budzi coraz większe zainteresowanie wśród młodych ludzi. I trudno się temu dziwić przyglądając się poprzednim dwóm edycjom

Trzeci start

Gotowi do zmian (1/2012) / Trzeci  start

Realizacja projektu edukacyjnego „Gotowi do zmian – młodzież szkolna na lokalnym rynku pracy” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 trwa już dwa lata; tym samym powolutku zbliża się ku końcowi. Rozpoczęła się jego trzecia, ostatnia edycja. To wielka szansa dla młodych ludzi na doskonalenie swoich umiejętności, pogłębienie wiedzy przed zbliżającymi się egzaminami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe oraz maturalnym. Nic więc dziwnego, że chętnych jest zawsze wiele, a liczba miejsc ograniczona. Tym bardziej, że zajęcia pozalekcyjne odbywają się we wspaniałej, miłej atmosferze, pełnej atrakcji edukacyjnych.
W ostatniej, trzeciej już edycji projektu, tak jak w poprzednich, biorą udział uczniowie Zespołu Szkół nr 1 im. K. Wielkiego (przyszli technicy kelnerzy, informatycy, technicy budownictwa i technicy drogownictwa), reprezentanci Zespołu Szkół Ekonomicznych (tech. ekonomistów), a także tegoroczni maturzyści z Zespołu Szkół Agrotechnicznych w Janowie (tech. agrobiznesu i  tech. architektury krajobrazu) oraz uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 im. Powstańców Warszawy (tech. elektroników, tech. pojazdów samochodowych).
Częścią projektu są zajęcia wykraczające poza naukę w szkole, jak na przykład projektowanie AutoCad w budownictwie wykorzystywane w profesjonalnych biurach projektowych. W sali Budowlanki uczniowie mają do dyspozycji nowoczesne komputery wyposażone w profesjonalne oprogramowanie, projektor i duży ekran (zakupione przez Lidera Projektu Joannę Kowalską, Dyrektora Centrum Kształcenia Ustawicznego podczas pierwszej edycji programu „Gotowi do zmian – młodzież szkolna na lokalnym rynku pracy”). To tutaj poznają tajniki pracy projektantów, uczą się jak wykonać aranżację pomieszczeń, projekty budynków, dzięki programowi AutoCad mogą też wirtualnie poruszać się po wykonanych przez siebie pomieszczeniach. Obsługa tego programu to ważny atut w rękach młodych absolwentów. AutoCad to dość skomplikowany program pozwalający ze szczegółami, profesjonalnie zaprojektować budynki i ich elementy, a to wymaga wielkiej cierpliwości i niemal zegarmistrzowskiej precyzji. Na zajęciach przyszli technicy będą wykonywać skomplikowane rysunki, między innymi elewację budynku czy zbrojenie belki żelbetowej. A dzięki tym umiejętnościom będą mieli łatwiejszy start w życie zawodowe.
Projekt daje młodzieży  możliwość uczestniczenia w zajęciach, o których ich rówieśnicy tak naprawdę mogą tylko pomarzyć, jak chociażby zawodowy język angielski dla przyszłych techników. Podobnie jak uczestnicy poprzednich edycji, młodzi ludzie pod czujnym okiem Haliny Gołubowskiej-Sipowicz, Jarosława Wachowicza, Saida Bouchikera, Jarosława Guta, Renaty i Zbigniewa Daśko od podstaw będą uczyli się angielskiej, a tym samym międzynarodowej terminologii w poszczególnych branżach zawodowych .
„Gotowi do zmian” to nie tylko lekcje, ale też wyjazdy do największych warszawskich uczelni, dużych zakładów produkcyjnych, praktyki zawodowe u pracodawców na Mazowszu oraz dwudniowa integracyjna wyprawa na Mazury. Tam młodzież ma możliwość lepiej się poznać, wziąć udział w wielu atrakcyjnych zajęciach sportowych, sprawdzić się w licznych konkurencjach.
– W ramach zajęć uczniowie szlifują angielski pod kątem poszczególnych branż i poznają specjalistyczne oprogramowanie AutoCAD. Kelnerzy i ekonomiści otrzymają wsparcie w postaci kursu obsługi i programowania kas fiskalnych. Zainteresowanie udziałem w projekcie jest ogromne. Realizatorzy projektu życzą młodzieży  wytrwałości w zdobywaniu wiedzy i umiejętności zawodowych, które przełożą się na pomyślnie zdane egzaminy zewnętrzne.

Numer: 2012 09   Autor: (cku-prom)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *