Poczta klientów

Poczta postanowiła walczyć o klientów. Zmiany, które zapowiada mają na celu zmotywowanie pracowników, a co za tym idzie poprawę jakości świadczonych usług. Miejmy nadzieję, że dzięki temu sytuacji jak opisywaliśmy ostatnio już nie będzie, listy częściej będą docierały bezpośrednio do rąk adresatów

Polecone z premią

Poczta klientów / Polecone  z premią

Sukces Poczty Polskiej i realizacja założeń biznesowych będzie możliwa, jeśli zmieni się podejście do klientów. W tym celu spółka zaproponuje nowy model obsługi, tj. przejście od urzędu pocztowego do przyjaznych punktów obsługi. To oznacza także krótszy czas załatwiania spraw w placówce. Zmienią się procesy wewnętrzne, w tym systemy motywacyjne dla pracowników sieci. Już dziś trwa pilotaż nowego sposobu wynagradzania listonoszy, który polega na wynagradzaniu za skuteczne doręczanie przesyłek – tłumaczy rzecznik Zbigniew Baranowski.
I podkreśla, że realizacja założonych celów wymaga zmiany także w obszarze jakości i efektywności pracy. Dlatego w ciągu najbliższych czterech lat Poczta Polska zamierza przeznaczyć dodatkowo ponad 750 mln zł na nowy system wynagrodzeń oraz szkolenia – głównie sprzedażowe, obsługi klienta i menedżerskie. Największa część wydatków przeznaczona będzie na wprowadzenie atrakcyjnych systemów motywacyjnych oraz premii za wyniki. Działania te wpłyną na polepszenie jakości obsługi klienta w placówkach. Oznacza to m.in., że doręczenie listu do rąk własnych adresata będzie wynagradzane lepiej niż pozostawienie awiza w skrzynce pocztowej.
Niestety, rewolucja pocztowa może niekorzystnie odbić się na pracownikach, część z nich może stracić pracę.
– Zmiany na rynku usług pocztowych i wprowadzanie usprawnień spowodują, iż część załogi nie znajdzie zatrudnienia lub będzie musiała się przekwalifikować. Dla tych pracowników zostaną uruchomione programy wspierające, na które zostanie przeznaczone ok. 160 mln zł. Chodzi tu o program dobrowolnych odejść oraz program aktywizacji zawodowej skierowany m.in. do pracowników obejmujących inne stanowiska w strukturze Grupy Poczty Polskiej lub zmieniających formę zatrudnienia – np. przygotowujących się do prowadzenia agencji pocztowych – wyjaśnia Baranowski.

Numer: 2011 45   Autor: (as)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *