Języki w ZS MSC

Moda na angielski nie ustaje, a wraz z nią rozszerza się gama konkursów. Jeden z nich - wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego - podsumowano w ZS im. MSC. Przy okazji nauczyciele ujawnili nowe metody pokonywania barier językowych przy pomocy technik audiowizualnych

Aktywne poziomy

Języki w ZS MSC / Aktywne poziomy

Wpierwszym etapie konkursu wzięło udział 21 uczniów z trzech zespołów szkół średnich powiatu mińskiego - Gimnazjum i Liceum im. Polskiej Macierzy Szkolnej, Zespołu Szkół Ekonomicznych i Zespołu Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie. Do finału powiatowego zakwalifikowało się 11 uczniów, ale ostatecznie przystąpiło tylko 8, wśród których zwyciężyła Katarzyna Lis z Macierzanki zdobywając 66 punktów. O 23 punkty mniej miała Aneta Celińska z ZSE, a Weronice Wilczek do trzeciej lokaty wystarczyło 38 pkt.
Kolejne miejsce przypadło Hubertowi Woźnicy, za nim była Katarzyna Roguska, Agnieszka Wielądek, Anna Śliwińska (od 32 do 18 pkt) oraz Sylwia Rudnicka z... 13 punktami.
Nagrodami za dwa czołowe miejsca były bony na roczne oraz semestralne kształcenie w SJO, które wręczał Tomasz Paudyna. Gratisowy semestr kształcenia otrzymała Anna Śliwińska - najmłodsza uczestniczka konkursu z ZS im. MSC. Reszta finalistów otrzymała nagrody rzeczowe od starostwa i gospodarzy zmagań, które wręczał Krzysztof Płococki i Krystyna Milewska-Stasinowska. Konkurs połączono z zakończeniem Tygodnia Języków Obcych pod patronatem wydawnictwa Express Publishing.
Warto zaznaczyć, że we wszystkich konkursach językowych, plastycznych, recytatorskich i realioznawczych wzięło udział 70 uczniów, którym przyznano 38 nagród i wyróżnień.
To nie wszystko - w ostatniej części zapoznano ich z nowoczesnymi technikami kształcenia języka angielskiego. Edyta Dźwigała zaprezentowała szeroki wachlarz możliwości, które daje unikatowe w skali naszego powiatu urządzenie e-beam. System jest wyjątkowy, bo pozwala na momentalne przekształcenie tradycyjnej tablicy w tablicę interaktywną. Wystarczy umieścić odbiornik w narożniku tablicy i połączyć go z laptopem dzięki technologii bluetooth, by dokonać transformacji zwykłej tablicy w interaktywną przestrzeń roboczą.
- Ta prezentacja stała się zaczynem twórczej dyskusji nad zastosowaniem urządzeń i technik audiowizualnych w nauczaniu języków obcych - podsumowuje projekt dyrektor Krystyna Milewska-Stasinowska.

Numer: 2011 18   Autor: J. Zbigniew Piątkowski





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *