Konferencje WSNS

Wyższa Szkoła Nauk Społecznych im. ks. Józefa Majki w Mińsku Mazowieckim od  1 kwietnia ubiegłego roku do 31 marca br. realizuje projekt: Akademicka Kuźnia Talentów Biznesowych, który współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Na początku marca zaprosili swoich studentów i absolwentów, a także samorządowców na konferencję podsumowującą projekt

Wykuli talenty

Konferencje WSNS / Wykuli talenty

Akademicka Kuźnia Talentów Biznesowych miała na celu wychowanie przyszłych rekinów biznesu. WSNS organizował bezpłatne szkolenia z zakresu m.in. komunikacji interpersonalnej, zarządzania stresem oraz autoprezentacji. Uczyli jak zakładać własną działalność gospodarczą oraz jak wejść w spółkę z uczelnią. Uczestnicy mogli się również wiele dowiedzieć o argumentacji i perswazji w biznesie. Odbyli łącznie około 200 szkoleń i spędzili 32 godziny na konsultacjach z doradcami prawnymi, psychologami i przedsiębiorcami.
Ostatnia konferencja miała udowodnić uczestnikom, że przedsiębiorczość na uczelni wyższej jest „milowym krokiem do rozwoju”. Do ostatniego starcia z przyszłymi biznesmenami jako pierwszy stanął Przemysław Rajchel z wydziału prawa i administracji UWM w Olsztynie. Opowiedział zebranym o podstawach prawnych zakładania spółek spin off i spin out. Mówił jakie warunki musi spełnić student, aby wyodrębnić firmę z instytucji naukowej, pozostając z nią jednocześnie we ścisłej współpracy. Nie zapomniał wspomnieć też o wadach i zaletach tej akademickiej przedsiębiorczości. O tym jak działają spółki zakładane przez studentów mówił natomiast wiceprezes Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości Jacek Palec.
Zmiany prawne i misję szkolnictwa wyższego w kształtowaniu przedsiębiorczości omówił prof. dr hab. Bronisław Sitek – dziekan prawa i administracji olsztyńskiego UWM. Jak twierdził, polska nauka przeżywa kryzys zapóźnienia i jest głęboko niedofinansowana. Nawet w Albanii na uczelnie wydaje się więcej budżetowych pieniędzy. Proponuje więc reformę oświaty, według której 40% dochodów szkół pochodziłoby z czesnego studentów, a pozostałe 60% uczelnie pozyskiwałaby komercjalizując swoją działalność jak w USA tzn. współpracując z otoczeniem np. poprzez płatne badania.
Na zakończenie wykładów dr inż. Olaf Gajl z Polskiej Izby Gospodarczej Zaawansowanych Technologii opowiedział zebranym o dylematach rozwoju akademickiej przedsiębiorczości. A gdy skończył, w sali rozgorzała biznesowa dyskusja, po której prowadząca konferencję koordynator Sylwia Ćmiel, wręczyła uczestnikom projektu świadectwa jego ukończenia.

Numer: 2011 13   Autor: (jk)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *