Branżówka Co słychać?

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych czytelników, szukających konkretnych informacji związanych z branżą motoryzacyjną, doradzamy i pokazujemy najlepsze firmy z powiatu mińskiego i okolic w naszym specjalnym dodatku. Mamy nadzieję, że ułatwimy państwu dobry wybór na długie lata

Moto-przewodnik

Branżówka Co słychać? / Moto-przewodnik

Klima u Boscha
Zbliża się lato zatem najwyższy czas na przegląd klimatyzacji, który nie kończy się jej napełnieniem nowym czynnikiem chłodzącym, ale także sprawdzenie działania i wydajności tego systemu. Klimatyzacja to nie tylko schładzanie powietrza wewnątrz nadwozia. To także usuwanie wilgoci z powietrza. Trzeba więc sprawdzić prawidłowość przewodów odprowadzających wodę z parownika.
Podczas pracy klimatyzacji ciężkie chwile przechodzi silnik i jego układ chłodzenia. Sprężarka pojazdów produkowanych pod koniec lat dziewięćdziesiątych i z początku obecnego stulecia może pozbawiać silnik nawet 20 KM mocy, co przy małych mocach nie jest bez znaczenia. Chłodnica klimatyzacji jest umieszczona przed chłodnicą silnika, więc brak odpowiedniej pracy wentylatorów może powodować przegrzewanie silnika. Klimatyzacja powinna być napełniana okresowo co 2 lata. Przy takiej operacji wymianie podlega również filtr zwany osuszaczem, który wychwytuje wodę z czynnika chłodzącego, a tym samym wydłuża żywotności sprężarki. Ważna jest także wymiana filtra kabinowego i odkażanie, czyli usuwanie bakterii z układu. Czynnik chłodzący w układzie klimatyzacji może osiągać bardzo wysokie ciśnienie (nawet 35 bar) więc wszelkie naprawy przewodów skraplaczy muszą być przeprowadzane bardzo starannie. Należy pamiętać, że każde otwarcie układu klimatyzacji związane jest z wymianą osuszacza.

Życie akumulatora
Dobry kierowca nie może pozwolić sobie na ryzyko awarii akumulatora, dlatego powinien stosować tylko akumulatory markowe oraz dbać o ich stan techniczny.
Mimo nowoczesnych technologii, akumulator po kilku latach eksploatacji traci swoją siłę. Dlatego warto przed dłuższym wyjazdem sprawdzić stan techniczny naszej baterii, aby zapobiec przykrym niespodziankom związanym z uruchomieniem samochodu. Rozładowany akumulator może już nie nadawać się do reanimacji, ale jednocześnie daje nam sygnał, że z naszą instalacją elektryczną może być problem (zwarcie, przebicia itp.). Ale może to być także oznaka uszkodzonego zawieszenia. Mało kierowców zdaje sobie sprawę, że uszkodzony akumulator potrafi w ciągu jednego sezonu zniszczyć baterię.

Numer: 2010 19





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *