Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych czytelników, szukających konkretnych informacji związanych z branżą motoryzacyjną, doradzamy i pokazujemy najlepsze firmy z powiatu mińskiego i okolic w naszym specjalnym dodatku. Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu dobry wybór na długie lata
Moto-przewodnik
Należy zwrócić uwagę na rozprowadzanie i intensywność nadmuchu ciepłego powietrza. Z naprawą wszelkich zauważonych nieprawidłowości nie warto zwlekać. Osłabienie nadmuchu wymuszonego ruchem pojazdu jest często spowodowane zapchaniem tzw. filtru przeciwpyłowego. Właściciele aut z klimatyzacją nie powinni też zimą zapominać o tym układzie i co jakiś czas go włączać, żeby się nie zastał. Poza tym klimatyzacja szybko usuwa parę z szyb.
Zbiornik paliwa
Pamiętaj, że tankując do pełna, utrudniasz w ten sposób wilgoci dostęp do wnętrza baku i zmniejszysz dzięki temu ryzyko zamarzania paliwa. Przeciwko tworzeniu się tzw. korków lodowych w przewodach paliwowych i wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego służą preparaty dostępne na stacjach benzynowych i w innych sklepach na stoiskach z chemią motoryzacyjną.
Szyby
Lód na ich powierzchniach należy najpierw potraktować odmrażaczem i dać mu trochę czasu na zadziałanie. Zdzieranie twardej lodowej powłoki samą tylko skrobaczką grozi porysowaniem szyby. Skutecznym środkiem przeciwko parowaniu wewnętrznych powierzchni szyb są przeznaczone do tego celu preparaty, które trzeba nanosić na szyby co kilka dni. Nadmuch ciepłego powietrza na szybę przednią włączamy zaraz po uruchomieniu silnika, aby uchronić ją przed tzw. szokiem termicznym, który może spowodować jej pęknięcie.
Wycieraczki
Jeśli już teraz słabo zbierają brud lub podskakują na szybie, to będzie tylko coraz gorzej. Takie pióra należy wymienić. W niektórych rozwiązaniach można wymienić same gumki. Zanim po każdym postoju odjedziemy autem, warto sprawdzić, czy wycieraczki nie przymarzły do szyby. To taki opłacalny zimowy zwyczaj.
Uszczelki drzwiowe
Wymagają zabezpieczenia przed przymarzaniem do nadwozia. Przeznaczony do tego celu preparat nanosimy na powierzchnię uszczelek, które najpierw trzeba dokładnie wytrzeć do sucha. Tę czynność należy powtarzać i zawsze wykonywać po każdym zimowym myciu auta.
Układ chłodzenia
W układzie chłodzenia cały czas musi być odpowiednia ilość płynu, co każdy kierowca może łatwo sprawdzić i powinien często to robić. W warsztacie skontrolować trzeba odporność cieczy chłodzącej na zamarzanie. Ocena płynu w układzie powinna uwzględniać również określony przez producenta okres jego trwałości.
Układ zapłonowy
Właściciele aut z silnikami zasilanymi benzyną powinni sprawdzić stan świec i przewodów zapłonowych i w razie potrzeby je wymienić. Ci, którzy jeżdżą na gazie, powinni dodatkowo wyregulować instalację z uwagi na inny skład tego paliwa na zimę. Natomiast użytkownikom diesli zaleca się przed zimą kontrolę układu grzejnego.
Alternator
To kolejny powód złożenia wizyty u elektryka. W amatorskich warunkach do kontroli napięcia ładowania wystarczy prosty miernik elektryczny. Otrzymany wynik musi być zgodny z wartościami przewidzianymi przez producenta. Przyczyną niedostatecznego ładowania akumulatora może być zbyt słaby naciąg napędzającego go paska.
W Bosch Service
Konstrukcja samochodów jest coraz bardziej skomplikowana, jednak nie dotyczy to wszystkich podzespołów jednakowo. Silnik mimo pewnych ewolucji nie zmienił się pod względem mechanicznym. Bardzo duże zmiany nastąpiły w układzie sterowania i zasilania silnikiem.
Nowoczesne systemy sterowania są w stanie podać dawkę paliwa kilkakrotnie podczas jednego cyklu pracy i dodatkowo dla każdego cylindra osobno. Sterownik silnika zwany często komputerem poza sterowaniem nadzoruje pracę silnika i komponentów, zapisuje także w pamięci błędy, które zarejestrował. Diagnostyka elektronicznych systemów wymaga dużej wiedzy i praktyki, nie zawsze błędy zapisane występują naprawdę, często uszkodzenie jednego czujnika powoduje zapis w pamięci innego czujnika. Podłączenie testera i kasowanie błędów w różnych warsztatach powoduje brak możliwości odtworzenia pamięci.
W naszym zakładzie każde podłączenie i kasowanie pamięci jest zapisywane w kartotece pojazdu, można więc odtworzyć wszystkie błędy, które kiedykolwiek wystąpiły. Często skasowany błąd pozwala na szybszą naprawę, a co za tym idzie, jest tańsze. Ponowne podłączenie w krótkim odstępie czasu jest w naszym zakładzie bezpłatne.
Numer: 2010 02 Autor: Przygotował Kamil Grajda
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ