Branżówka „Co słychać?”

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych czytelników, szukających konkretnych informacji związanych z branżą motoryzacyjną, doradzamy i pokazujemy najlepsze firmy z powiatu mińskiego i okolic w naszym specjalnym dodatku. Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu dobry wybór na długie lata.

Moto-przewodnik

Jeśli zimą nie można uruchomić silnika, mimo że rozrusznik żwawo „kręci”, jedną z prawdopodobnych przyczyn może być woda w paliwie. 
Jeszcze kilka lat temu jedyną na to radą była 100 – 200 gramowa porcja denaturatu lub eteru wlana do baku. Obecnie tę metodę się gani. Jest za to wiele dostępnych specjalnych preparatów, które lepiej wiążą wodę i nie pozwalają się jej skraplać. Butelkę takiego preparatu można kupić już za niecałe 5 zł.

Ogrzej silnik

Gdy przy mrozach temperatura płynu chłodzącego nie osiąga optymalnej temperatury (75-90 st. C), należy sprawdzić termostat. Jeśli jest nieuszkodzony, warto pomyśleć o zasłonięciu wlotu powietrza osłoną. Można ją kupić gotową lub przygotować we własnym zakresie, nawet z kawałka tektury lub folii. Obniży się nie tylko spalanie benzyny lub oleju napędowego, ale także przedłuży się żywotność silnika, który eksploatowany w niskiej temperaturze zużywa się równie szybko, jak przy złym smarowaniu.
Pomóc prądowi
Często przyczyną nieodpowiedniego działania układów elektrycznych w samochodzie (zwłaszcza w starszych modelach) bywają skorodowane (zaśniedziałe) łącza elektryczne, które źle (lub wcale) przewodzą energię elektryczną. Do ich „udrożnienia” awaryjnie można użyć specjalnych preparatów, które usuną wilgoć i zmniejszą opór elektryczny połączeń.

Wszystko na miejscu w Bosch Service

Samochód to bardzo skomplikowany mechanizm, który wymaga mniej lub bardziej wyrafinowanej obsługi. Ta mniej wyrafinowana to chociażby wymiana oleju, jednak czy na pewno? Bardzo często użytkownicy pojazdów całą obsługę ograniczają do tej właśnie czynności. Sama wymiana oleju to nie jest kompletny przegląd bardzo często wcześnie zauważona usterka do się usunąć bez dodatkowych kosztownych napraw, wymieniony na czas rozrząd kompletny a nie sam pasek powoduje duże oszczędności ponieważ naprawa sinika jest bardzo kosztowna w przypadku pęknięcia paska rozrządu.
Nasz serwis proponuje klientom  bezpłatne przeglądy stanu technicznego pojazdu podczas wymiany oleju, darmową  diagnostykę komputerową silnika i innych systemów podczas wymiany rozrządu, prowadzenie dokumentacji, zawsze można sprawdzić co kiedy i przy jakim stanie licznika było przeprowadzone co przy dalszej odsprzedaży nie jest bez znaczenia. Podczas przeglądu właściciel pojazdu otrzymuje książkę serwisową i na tej podstawie wie jakie czynności obsługowe są wymagane w jego samochodzie i w jakim czasie.
Diagnostyka komputerowa ma na celu nie tylko określenie czy w danym systemie sterowania występują błędy. Systemy nie zawsze zapisują usterki czasami wskazują brak błędów a mimo to system nie działa prawidłowo lub zapisane usterki nie występują rzeczywiście, dopiero wnikliwa analiza parametrów pozwala na określenie czy system wymaga wymiany jakiegoś elementu lub tylko wprowadzenia nowych parametrów. Na nasze usługi udzielamy gwarancji, a stałym klientom rabatów. Zapraszamy.

LPG tankuj na markowych

W okresie jesienno -zimowym słyszy się narzekania kierowców samochodów napędzanych gazem LPG na to paliwo. Występują trudności w rozruchu, jego zwiększone zużycie i częstsze serwisowanie instalacji.
Gaz używany do napędu samochodów jest mieszaniną propanu i butanu oraz śladowych ilości innych związków chemicznych. Nie powinien zawierać wody, związków siarki i polimeryzujących powodujących zanieczyszczenia stałe. Proporcje dwóch głównych składników powinny zmieniać się w zależności od pory roku. Latem powinien przeważać butan, zimą zaś propan. Jednak propan jest droższy od butanu i nieuczciwi dystrybutorzy niechętnie zmieniają „letnią proporcję”.
Aby uniknąć kłopotów z instalacją bezpieczniej jest zaopatrywać się w LPG na stacjach wiodących koncernów płacąc nieco drożej za produkt, ale z gwarancją dobrej jakości.

Filtry dobre, niedrogie, skuteczne

Filtry wysokiej jakości kosztują nie wiele drożej jak ich tańsze odpowiedniki. Natomiast różnica w działaniu między nimi bywa gigantyczna.
Pamiętaj - zamiennik to nie oryginał! Szkody w jednostce napędowej wywołane zanieczyszczonym powietrzem, olejem silnikowym czy paliwem są ogromne. Nie powinno się zatem oszczędzać na filtrze kabinowym.
Dlaczego wybór odpowiedniego filtra jest tak ważny?
Filtr oleju, paliwa czy powietrza jest skuteczną zaporą utrudniającą przepływ zanieczyszczeń. Muszą być odporne nie tylko na wysoką temperaturę, ale także wpływ różnych substancji chemicznych. Na Ogół wymieniamy je podczas okresowych przeglądów serwisowych. Aby przedłużyć przebieg pojazdów powinniśmy zatem stosować filtrów wysokiej jakości, gdyż słabszej jakości ich zamienniki nie spełniają takiego zadania.
Filtr powietrza jest nazywany płucami silnika – zasysa w ciągu minuty aż 6 m3³ powietrza. Gdy zawiedzie, utrata mocy czy też większe zużycie paliwa to nie jedyne kłopoty. Zwiększa się ponadto poziom hałasu, zmienia się składu mieszanki paliwowo-powietrznej, pojawiają się zaburzenia w funkcjonowaniu katalizatora i wzrost emisji zanieczyszczeń.
Zużyty filtr oleju, powoduje, że cząstki zanieczyszczeń zaczną działać na części silnika jak papier ścierny. Powoduje to nie tylko wzrost zużycia oleju i paliwa, ale także spadek mocy silnika połączoną ze wzrostem emisji zanieczyszczeń. Złej jakości filtr może doprowadzić nawet do zahamowania dopływu oleju do silnika, co ostatecznie prowadzi do jego zatarcia. Tani filtr to gwarancja remontu silnika.
Dobry filtr paliwa to gwarancja jego czystości. Przy właściwej eksploatacji (co oznacza m.in. regularną wymianę ) jest w stanie odseparować aż 93% zawartej w benzynie lub ON wody. Dzięki temu filtr paliwa może zapewnić ochronę przed uszkodzeniem wtryskiwaczy, a w silnikach z wtryskiem bezpośrednim – także zasobnika Common Rail oraz zaworu regulacji ciśnienia.

Numer: 2009 50   Autor: Przygotował Kamil Grajda





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *