Branżówka „Co słychać?”

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych czytelników, szukających konkretnych informacji związanych z branżą motoryzacyjną, doradzamy i pokazujemy najlepsze firmy z powiatu mińskiego i okolic w naszym specjalnym dodatku. Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu dobry wybór na długie lata.

Moto-przewodnik

Zima to trudny okres nie tylko dla kierowców, ale także dla ich aut. Szczególnie w Polsce, gdzie co chwila kierowcy muszą zmagać się ze zmianami pogody, śniegiem, błotem lub złą nawierzchnią.
Eksperci są zgodni, że większość zimowych problemów, jakie napotykają kierowcy wynika z ich błędów oraz zaniedbań w przygotowaniu auta do sezonu. Te problemy w najlepszym przypadku skutkują unieruchomieniem lub awarią auta. W najgorszym zakończyć się mogą nawet poważnym wypadkiem. Dlatego warto zastosować się do kilku zasad.  
Przede wszystkim należy korzystać z dwóch kompletów opon (letnich i zimowych) co powoli staje się normą wśród polskich kierowców. Coraz więcej z nich przekonuje się do zalet opon zimowych i regularnie zmienia ogumienie dwa razy do roku. Opony zimowe powinny być zastosowane w aucie w momencie, gdy temperatury powietrza spada poniżej +7 st C.
Według ekspertów sieci serwisów Premio, w fachowym przeglądzie samochodu przed zimą powinny się znaleźć następujące elementy:
• sprawdzenie stanu ogumienia,
• sprawdzenie zgodności opon z zaleceniami producenta samochodu,
• odpowiednie wyważenie opon w przypadku ich wymiany,
• kontrola prawidłowego ciśnienia w oponach,
• kontrola stanu układu hamulcowego (płyn hamulcowy, klocki i tarcze hamulcowe)
• stan naładowania i ładowanie akumulatora oraz stan paska alternatora,
• kontrola stanu układu wydechowego,
• sprawdzenie poziomu i oleju silnikowego,
• sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodzącego,
• ocena stanu wycieraczek oraz szyb samochodowych,
• sprawdzenie stanu zawieszenia pojazdu, a szczególnie amortyzatorów,
• sprawdzenie stanu filtrów kabinowych i powietrza,
• kontrola sprawności i ustawienie świateł,
• sprawdzenie, czy na powłoce lakierniczej i  podwoziu nie pojawiły się ogniska korozji,
• ewentualnie zabezpieczenie uszczelki gumowej w drzwiach,
• sprawdzenie płynu do spryskiwaczy.

W Serwisie Obsługi MAN

Firma EREM SERWIS dysponuje dużym doświadczeniem serwisowym w zakresie napraw samochodów ciężarowych i dostawczych. Zakład posiada autoryzację firmy MAN od 1998 r, stąd też ogromne doświadczenie serwisowe w zakresie napraw samochodów tej marki. W latach 2001- 2007 firma Mercedes nadała zakładowi status autoryzacji wewnętrznej, a umiejętności nabyte w tym okresie procentują w dniu dzisiejszym. Oprócz posiadanej wiedzy firma dysponuje siedmioma stanowiskami, które mogą pomieścić pełne zestawy (ciągnik + naczepa, samochód + przyczepa ) oraz dwoma halami serwisowymi o łącznej powierzchni ponad 1000m². Stwarza to możliwość napraw samochodów ciężarowych wszystkich marek, kompleksową obsługę serwisową układów mechanicznych, elektrycznych i pneumatycznych. Zaplecze ślusarskie i tokarskie pozwala wykonywać niezbędne oraz nietypowe przeróbki i naprawy.
Specjalizacją serwisu jest regeneracja układów zasilania paliwem, szczególnie pomp rzędowych, rotacyjnych oraz wysokiego ciśnienia Common Rail, a także wtryskiwaczy wszystkich typów włącznie z pompowtryskiwaczami.
Szczególną uwagę firma Erem Serwis przywiązuje do rzetelnej obsługi klienta. Do dyspozycji klientów jest poczekalnia wyposażona m.in. w dostęp do komputera, Internetu i in.

Akumulatory idą jak woda

Niskie temperatury dają się we znaki kierowcom. Odmrażacze, kable i akumulatory sprzedają się na pniu.
Problemy z rozruchem przy temperaturze poniżej -20 stopni Celsjusza są częste. To kłopot, jeśli akurat spieszy się nam do pracy lub mamy do załatwienia pilną sprawę. Prostownik do ładowania akumulatora można kupić już za 18 zł. Ceny nowych akumulatorów zaczynają się od 100 zł. Zależą od parametrów urządzenia, m.in. pojemności elektrycznej i prądu rozruchu.
Powodzeniem cieszą się też przewody rozruchowe. Można dzięki nim „pożyczyć” prąd z akumulatora innego pojazdu. Kupując kable warto zwrócić uwagę na ich długość. Dobrze, jeśli mają 2 – 2,5 m. Pozwala to uniknąć kłopotów z łączeniem akumulatorów. Jak woda idą też odmrażacze do zamków w drzwiach i szyb. Kosztują od 4 zł wzwyż. Kierowcy szukają też skrobaczek do szyb. Ich ceny zamykają się w 10 zł.

Numer: 2009 48   Autor: Przygotował Kamil Grajda





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *