Nasze metamorfozy

Kobiety spędzają wiele czasu na zakupach i wydają niewyobrażalne kwoty na ubrania, buty i dodatki. Kiedy jednak przychodzi czas wyjścia, nie mają  się w co ubrać. Ten problem dotyczy chyba nas wszystkich a przyczyną jest nieznajomość swojego stylu i odpowiedniego koloru w jakim czujemy się najlepiej i jaki podkreśla naszą urodę.

Diagnoza stylu

Nasze metamorfozy / Diagnoza stylu

Konsultacje wizerunku zapoczątkowane ponad 30 lat temu przez firmy zachodnie opierają się na teorii koloru powstałej w XIX w. Teoria Koloru Munsell’a zakłada  istnienie 5 głównych, podstawowych kolorów: czerwonego, żółtego, zielonego, niebieskiego i fioletowego. Można nosić wszystkie te kolory tylko w odpowiedniej tonacji, intensywności i przejrzystości. Te parametry określa indywidualny koloryt, zapisany w kolorze skóry, oczu i włosów. Rodzaje kolorystyczne zostały ukryte pod nazwami pór roku, które oddają typ urody w zależności czy jest on ciepły czy zimny, intensywny czy przygaszony.
Przykładem profesjonalnie przeprowadzonej analizy kolorystycznej jest wizerunek Ani, bohaterki ubiegłotygodniowej metamorfozy. Analiza Katarzyny Korczyk wykazała, że typ urody klientki jest średnio nasycony, niezbyt ciemny a nazwany został szmaragdowym latem. W naturalnej gamie kolorystycznej przeważają kolory chłodne, posiadające w składzie niebieski pigment. Oczy, włosy i skóra Ani charakteryzują się jednolitym nasyceniem dzięki czemu układają się w miękką, pastelową harmonię kolorystyczną, pozbawioną kontrastów i odcieni intensywnych. Dobierając garderobę oraz  kosmetyki do makijażu, bohaterka powinna sięgać tylko po odcienie chłodne, czyli takie, które zawierają pigmenty niebieskie. Kolory ostre i jaskrawe nie są dla niej odpowiednie. Bazą do tworzenia idealnej garderoby są biele i beże z odcieniami różu, pastelowy błękit, jasna szarość, fiolet, lawenda, zieleń, granat i brąz. Do tak lekkiej i delikatnej urody pasują tylko wzory drobne i klasyczne. Przemiana Ani daje odpowiedź na to czy warto się poddać temu zabiegowi.
Z konsultacji wizerunku korzystają  ludzie ze świata biznesu, modelingu, jak i zwykli zjadacze chleba poszukujący swojego stylu. Spotkania trwają około od 1,5 do 3 godzin i mają na celu określenie naturalnych półcieni występujących we włosach, skórze i oczach, które obecne w garderobie i makijażu najkorzystniej podkreślą urodę. Analiza Kolorystyczna połączona jest zwykle z nauką makijażu współgrającego z indywidualnym kolorytem i budową twarzy klientki.

Numer: 2009 43   Autor: pod redakcją Olgi Graboś-Niezgody





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *