Nasze firmy - Sport Grupa

Wciąż nie wszyscy wiedzą, że Mińsku Mazowieckim przy ul Dźwigowej ma swój zakład produkcyjny firma mieszcząca się w światowej czołówce producentów sprzętu do koszykówki.  To spółka Sport Grupa, która w miniona sobotę zorganizowała imprezę promocyjną. Na uroczystą biesiadę zarząd zaprosił pracowników i przyjaciół do restauracji Planeta, gdzie Zbigniew Bieńkowski podsumował osiągnięcia firmy znanej wcześniej jako Gramet Sport, ale nadal z marką produktów Sure Shot. - Zawsze stawialiśmy na jakość i to nam się opłaciło – mówili podczas gali pracownicy i właściciele firmy

Nie tylko do kosza

Nasze firmy - Sport Grupa / Nie tylko do kosza

Firma Gramet Sport powstała w Warszawie w 1983 roku. Po 20 latach, w grudniu 2003 roku zakończono proces przenoszenia całego przedsiębiorstwa do fabryki w Mińsku Mazowieckim. Na początku 2008 roku firma zmieniła nazwę na Sport Grupa. Większość z osiemdziesięciu pracowników zatrudnionych w firmie to mieszkańcy Mińska i jego okolic.
Sport Grupa zajmuje się produkcją sprzętu do gry w koszykówkę. Od samego początku priorytetem firmy była jakość produkowanego sprzętu. Jak się okazało przez ostatnie 25 lat, takie podejście bardzo się opłacało i zaowocowało docenieniem przez organizacje międzynarodowe, które wciągnęły Sport Grupę w poczet swoich członków. Organizacje te to FESI (Europejska Federacja Producentów Sprzętu Sportowego), IAKS (Międzynarodowe Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji) i FIBA (Światowa Federacja Koszykówki).
Na całym świecie jest tylko dziewięć firm, produkujących sprzęt do koszykówki, które są partnerami FIBA i których kosze najazdowe mogą być używane w trakcie rozgrywek na najwyższym poziomie. Jedna z nich to właśnie Sport Grupa z Mińska Mazowieckiego.
Nie tylko organizacje międzynarodowe doceniły jakość produktów, ale także, a właściwie przede wszystkim, docenili ją klienci. Sport Grupa ma stabilną i ugruntowaną pozycję dostawcy sprzętu do koszykówki w wielu krajach na świecie. Sprzedaż zagraniczna, która stanowi 80% całej podaży, trafia do ponad trzydziestu państw. W takich krajach jak Dania, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, czy Włochy logo Sure Shot, które jest oficjalnym znakiem handlowym firmy, można zauważyć na bardzo wielu boiskach, w szkołach, parkach, a także wprzydomowych ogródkach. Logo Sure Shot zawędrowało nawet do takich krajów jak Etiopia, Libia. Ghana czy Tunezja, a także na Hawaje.
Sure Shot był dostawcą sprzętu do koszykówki na najważniejsze imprezy sportowe - m.in. na olimpiadę w Atlancie w 1996 roku, czy na Mistrzostwa Europy w Koszykówce Mężczyzn w 2005 roku, które odbyły się w Serbii i Czarnogórze.
Na początku 2008 roku Sport Grupa uruchomiła nowy dział i zajęła się kompleksową budową boisk sportowych, wprowadzając do swojej oferty wykonanie projektów architektonicznych, układanie nawierzchni poliuretanowych i za sztucznej trawy, kompleksowe wyposażenie w sprzęt sportowy. Tu mocniej zaistniała na rynku polskim i stała się bardziej rozpoznawalna dla klientów krajowych.

Sport Grupa to nie tylko produkcja, sprzedaż i budowa boisk, ale także rozrywka fundowana młodym ludziom. Firma współpracuje z innymi organizacjami przy organizowaniu turniejów koszykówki ulicznej dla młodzieży. W ten sposób można połączyć przyjemne z pożytecznym. Z jednej strony daje się młodym ludziom możliwość brania udziału w rywalizacji sportowej i dobrej zabawie, z drugiej natomiast próbuje się trafić do świadomości koszykarzy-amatorów, nie trwoniąc pieniędzy na drogie kampanie reklamowe, które tylko podnoszą cenę produktu.
Chcąc mieć pewność, że wszystkie procesy w firmie są prowadzone na najwyższym poziomie, w roku 2005 Sport Grupa wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2000. Była to kolejna inwestycja w szeroko pojętą jakość. Nie tylko jakość samych produktów, ale także jakość obsługi klienta, jakość warunków pracy oraz jakość serwisu posprzedażowego. – Chcemy mieć gwarancję, że w naszej firmie nie ma miejsca na niedociągnięcia, błędy czy pomyłki, których można by uniknąć – mówią właściciele firmy.

Jakie plany na przyszłość ma firma Sport Grupa? Jedno jest pewne - ciągłe doskonalenie i poprawianie jakości nadal będzie priorytetem. Na pewno zostanie poszerzona oferta firmy o nowe produkty i usługi. Firma nadal będzie brać udział w targach sportowych w Europie, aby powiększać liczbę swoich odbiorców za granicą i startować w przetargach w Polsce, aby budować coraz więcej boisk i placów zabaw.
– Nadal będziemy dbać o naszych pracowników, bo wiemy, że na jakość produktu nie składa się tylko jakość zakupionego surowca. Jestem dumny z naszej firmy, którą przecież tworzą ludzie w niej pracujący - przekonujeprezes Krzysztof Bieńkowski.

Numer: 2009 40   Autor: (R)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *