Przed telewizorem

Cieplejsza zima przyniosła spadek czasu, jaki Polacy poświęcili na oglądanie telewizji. W porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2007 r., przed ekranem siedzieliśmy krócej o 8 minut czyli przez 3 godziny i 43 minuty dziennie. To najniższy wynik od 2002 roku, kiedy Polacy każdego dnia od stycznia do marca oglądali telewizję jeszcze o dwie minuty krócej

Komercja dogania

W porównaniu z  pierwszym kwartałem ubiegłego roku największy wzrost udziałów w oglądalności – do poziomu 2,71% - zanotował TVN-24. Spośród największych nadawców najwięcej - do poziomu 16,6% - zyskał Polsat (wzrost o ponad 0,65 pkt), natomiast najbardziej straciła TVP-2 (spadek o 2,15 proc. do poziomu 18,6%). Zmiany te jednak nie wpłynęły na ranking stacji – od stycznia do marca Polacy najchętniej wybierali TVP-1 (udziały na poziomie 25,3%), TVP-2 (18,6%), Polsat (16,6%) oraz TVN (15,6%).
W rankingu najlepiej oglądanych programów prowadzi „M jak miłość”, którego odcinki przyciągały przed telewizory średnio niemal 10 mln widzów (28,1%). Obecnie do takiego wyniku zbliża się coraz popularniejsze „Ranczo”. Wśród 10 najchętniej wybieranych programów znalazły się także transmisje skoków narciarskich oraz transmisja wręczenia Telekamer (7,3 mln widzów).
Liderem programów informacyjnych pozostają „Wiadomości” w TVP1 (średnio 5,3 mln widzów, czyli o 6,1% mniej niż w roku ubiegłym). Drugie miejsce, z widownią na poziomie 4,6 mln zajął „Teleexpress” (spadek o 8,1%), wyprzedzając „Fakty” w TVN (3,5 mln widzów, czyli o 1,9% więcej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2006 r.).
W porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku, pierwszy kwartał br. przyniósł wzrost wydatków poniesionych przez reklamodawców na reklamę o 19,1%. W największych stacjach wydano łącznie prawie 1,5 mld zł. Najwięcej na reklamę swoich produktów w tych stacjach przeznaczył Unilever-Bestfoods (72,2 mln zł), Nestle Polska - 58,4 mln zł oraz Procter&Gamble - 49,5 mln zł.

Numer: 2007 14   Autor: (obop)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *