Bankowanie w sieci nie jest zjawiskiem popularnym w Polsce, pomimo wielu prób, jakie podejmują banki, aby zmienić ten stan rzeczy.

Niechętni do e-banków

Prawie 60% klientów banku, posiadających dostęp do sieci nie korzysta z konta osobistego przez internet, pomimo posiadania takiej opcji konta głównego. W Polsce jedynie co 5 klient banku korzysta z opcji internetowego dostępu do konta osobistego. Aż 43% klientów banku, posiadających rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy, nie ma dostępu do konta osobistego przez internet.
Wśród klientów banku, którzy nie korzystają z dostępu do konta przez internet, pomimo posiadania takiej możliwości, przeważają mężczyni (57%), osoby aktywne zawodowo (70%), mieszkańcy wsi (23%) oraz miast liczących od 100 do 500 tys. osób (28%) oraz osoby z wykształceniem średnim i pomaturalnym (45%). (cbos)

Data: 18.10.2006





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *