Na siódmym międzynarodowym festiwalu mody ślubnej Torwar 2005 mińska firma Fotorefleks odniosła prestiżowy podwójny sukces w dziedzinie fotografii ślubnej - zdobyła nagrodę publiczności i nagrodę fotoreporterów. Zaskoczenie było wielkie, bo do tej pory nie zdarzało się, by firma z miasteczka wyprzedziła renomowanych fotografików

Sukces fotoreflexu

Przełom stuleci – to okres wielkich zmian, w których niepostrzeżenie dokonują się zmiany obyczajowości. Tradycyjny model pary młodych w wieku 19-20 lat, którym wesele urządzali i finansowali rodzice, zastępują pary dojrzałe o ustabilizowanym statusie społecznym. Są one podatne na modne kierunki, niezależne finansowo i same decydują o oprawie ceremonii ślubnej.

To wszystko zostaje w naszej pamięci, którą rejestruje fotografik, czyli mistrz w swoim zawodzie. Ślubne zdjęcia portretowe, takie do powieszenia nad łóżkiem, trafiają się rzadko. Na wystawach zakładów fotograficznych oglądamy doskonałe zdjęcia, bardziej lub mniej upozowane, a trafiają się wśród nich artystyczne rodzynki. Fotorefleks w takich zdjęciach się specjalizuje, bo - jak mówi Dariusz Kowalczyk - każda para wyróżnia się cechami indywidualnymi i nietaktem wobec niej byłoby nie uwidocznienie tego na fotografii. Cechy te zauważyli fotoreporterzy i festiwalowa publiczność.
Fotorefleks swoim sukcesem pochwalił się na konferencji prasowej zorganizowanej 27 stycznia we własnym studio. Audiowizualną prezentację reminiscencji z Festiwalu Mody Ślubnej Torwar 2005 uzupełniła demonstracja najnowszych lustrzanek cyfrowych firm Olympus, Fujifilm i Pentax. Goście mogli się przekonać o ich zaletach własnoręcznie robiąc zdjęcia. Rozmowy dziennikarzy z przedstawicielami producenckich potentatów dotyczyły sytuacji na rynku fotograficznym. Wyszło na jaw, że świat fotograficzny zamyka się sam w sobie. Dopiero festiwal wykazał, jak bardzo potrzebne jest wyjście zakładu fotograficznego do klienta, którego nie przyciągają reklamowane nowinki techniczne, lecz końcowy produkt zdjęcia i fotoreportaże. W odróżnieniu do przemysłu fonograficznego, fotografika została na poziomie warsztatowym. Może to i dobrze dla nas, bo dzięki temu mińska firma mogła odnieść zasłużony sukces w międzynarodowej konkurencji.

Numer: 2005 06   Autor: jot, Fotop





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *