Mińscy urzędnicy

Formalności stało się zadość. Burmistrz Zbigniew Grzesiak odebrał oficjalnie certyfikat ISO 9001-2001, który petentom magistratu ma gwarantować lepszą jakość usług

Zacertyfikowani

Mińscy urzędnicy / Zacertyfikowani

Zarządzanie jakością nie jest, jakby się wydawało, tematem, który pojawił się współcześnie. Pierwszym dokumentem dotyczącym jakości i bezpieczeństwa był Kodeks Hammurabiego (ok. 1700 r. p.n.e.). Dziś jakość stała się podstawowym czynnikiem funkcjonowania przedsiębiorstw, szkół, urzędów i instytucji. Jednym ze sposobów na obiektywną ocenę jakości jest proces certyfikacji instytucji przez niezależne placówki badawcze.
Takiemu procesowi poddał się miński magistrat zapoczątkowawszy na początku 2005 roku przygotowania do zdobycia audytu. Uwieńczeniem całego procesu było oficjalne wręczenie burmistrzowi certyfikatu potwierdzającego wdrożenie w urzędzie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001-2001.
Rozpoczynając uroczystość, jak przystało na dobrego gospodarza, burmistrz Zbigniew Grzesiak powitał gości. Większość wśród nich stanowili urzędnicy magistratu, którym udało się na drodze eliminacji uniknąć pełnienia dyżuru. Nie zabrakło jednak tak ważnych gości, jak przedstawicieli mińskich firm bądź instytucji, które certyfikaty jakości już mają, a także starosty Antoniego Tarczyńskiego. Marszałek województwa mazowieckiego - Adam Struzik - przesłał list gratulacyjny.
Nim doszło do przekazania certyfikatu, głos zabrał zaangażowany od początku w proces wdrażania systemu zarządzania jakością Paweł Prokop – dyrektor Centrum Szkolenia Samorządu i Administracji w Lublinie. Podkreślił on atuty, jakie niesie ze sobą praca urzędu zgodna z normą ISO. To m.in. prestiż, z jakim wiąże się samo wydarzenie wręczenia certyfikatu, a także uporządkowanie systemu. Zwrócił również uwagę na fakt, że samo zdobycie certyfikatu nie wiąże się z tak dużym wysiłkiem jak jego utrzymanie. Docenił on również ogromne znaczenie i zaangażowanie w proces certyfikacji pani sekretarz Jadwigi Frelak.
Certyfikat wręczył Mirosław Anczak nadzorujący przygotowanie do audytu, zaznaczając, że jego otrzymanie to zbiorowy sukces, ale także wyzwanie.
ISO 9001-2001 może wdrożyć każde przedsiębiorstwo i każda organizacja, bez względu na to, czy zajmuje się usługami, produkcją czy handlem. Dlatego obok przedsiębiorców po certyfikat ISO sięgają też urzędy, instytucje i szkoły. Wiele z nich po roku traci ISO, gdy jakość funkcjonuje u nich tylko na papierze. Zarówno burmistrz, który podkreślał to niejednokrotnie, jak i zaproszeni goście są zgodni, że otrzymanie certyfikatu to dopiero początek drogi, dlatego nam - klientom pozostaje jedynie mieć nadzieje, iż w mińskim magistracie będziemy mieć rzeczywisty przykład modelowej współpracy urzędnik-petent.
Uwieńczeniem uroczystości był wspaniały występ „Dąbrówki”, pod kierownictwem dyrektor Bogusławy Bednarskiej i Stanisława Woźnicy. Spotkał się on z większym uznaniem aniżeli samo wręczenie certyfikatu.

Numer: 2006 09   Autor: (fot. A. Ryszawa)





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *