Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2007 roku zapisami o zryczałtowanym podatku dochodowym od przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, urzędy skarbowe zostały zobowiązane do przekazywania na wniosek podatnika kwoty 1% podatku należnego, wynikającego z zeznania podatkowego na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP).

OPP do fiskusa

W związku z tym, że numery rachunków bankowych OPP, które są zgłaszane w urzędach skarbowych podczas rejestracji służą do rozliczeń podatkowych, a nie przyjmowania darowizn, przedstawiciele OPP powinni złożyć w terminie do dnia 20 listopada 2007 r. naczelnikowi urzędu skarbowego informację zawierającej numer jednego rachunku bankowego do przekazywania zadeklarowanych przez podatników darowizn. Informacja musi zostać opatrzona podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania OPP oraz zawierać dodatkowe dane, identyfikujące organizację, takie jak pełną nazwę, NIP, adres siedziby i nr KRS. Dane w tym zakresie będą na bieżąco weryfikowane przez naczelników właściwych urzędów skarbowych. Niezbędne informacje w tym zakresie udzielane są pod nr telefonu (025) 759 51 40. (jaz)

Data: 30.10.2007





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *