W ostatnich latach obserwujemy bardzo intensywny rozwój rynku telewizyjnego. W bieżącym roku polscy telewidzowie mogą wybierać spośród ponad 110 stacji polskojęzycznych dostępnych w naszym kraju.

110 stacji TV

Nie każdy może pozwolić sobie na posiadanie dostępu do takiej liczby stacji, które w zdecydowanej większości dystrybuowane są poprzez platformy cyfrowe i telewizje kablowe. Co więcej - nie każdy telewidz może pozwolić sobie na odbiór wszystkich stacji odbieranych za pomocą zwykłych anten telewizyjnych. W Polsce dostępnych mamy 7 takich stacji. Spośród nich jedynie TVP1, TVP2 i Polsat dostępne są na terenie prawie całego kraju, natomiast pozostałe naziemne swoim zasięgiem obejmują od 59% (TV Puls) do 91% (TVP Info).
Wraz z rozwojem rynku telewizyjnego zauważalny jest spadek udziałów w widowni stacji naziemnych w stosunku do stacji kablowo-satelitarnych. W 1997 roku ponad 87% czasu przed telewizorem spędzaliśmy na oglądaniu stacji naziemnych, w 2008 odsetek ten spadł do 79%. Na rynku od wielu lat dominują cztery stacje (TVP1, TVP2, Polsat, TVN), które w I kwartale tego roku przyciągnęły prawie 73% widowni telewizyjnej.
Spośród stacji tematycznych najwięcej widowni przyciągają TVN24, Mini Mini oraz Eurosport, które w I kwartale 2008 roku osiągnęły udziały na poziomie odpowiednio 2,9%, 0,9% oraz 0,8%. W ofercie stacji tematycznych dostępnych jest między innymi 16 stacji dokumentalnych, 12 stacji dla dzieci i 14 stacji sportowych. (obop)

Data: 29.04.2008





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *