Rada Miejska Halinowa zaktualizowała uchwałę z roku 2003 dotyczącą procedury uchwalania budżetu gminy. Zgodnie z nowelizacją kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych i naczelnicy oraz kierownicy referatów urzędu miejskiego przekładają materiały planistyczne do projektu budżetu w terminie do 30 września.

Nowela Halinowa

Natomiast informacja o stanie mienia komunalnego winna być złożona do skarbnika gminy w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy. Radni i sołtysi oraz komitety społeczne wnioski budżetowe winni złożyć do burmistrza miasta do 15 września. Burmistrz je ocenia i przesyła materiały do skarbnika w celu opracowania zbiorczych zestawień dochodów i wydatków do projektu budżetu do 31 października. Burmistrz miasta do 15 listopada opracowuje projekt uchwały budżetowej, przekłada go radzie miejskiej i RIO w Warszawie oraz podaje jego treść do publicznej wiadomości. Dalsza „obróbka” projektu budżetu odbywa się na komisjach rady, a zwłaszcza komisji budżetowej. Burmistrz, o ile uzna wnioski komisji budżetowej za uzasadnione, nanosi poprawki do budżetu. Może także dokonać autopoprawek w projekcie budżetu, które zgłasza radzie miejskiej przed rozpatrywaniem uchwały budżetowej. Rada winna uchwalić budżet w terminie do 31 grudnia poprzedzającego rok budżetowy, a ostatecznie nie później jak do 31 marca roku budżetowego. W przypadku nie uchwalenia budżetu przez radę miejską do końca roku poprzedzającego rok budżetowy, podstawą gospodarki finansowej gminy staje się projekt budżetu przedstawiony przez burmistrza. Za nowelizacją procedury uchwalania budżetu opowiedziało się 11 radnych łącznie z przewodniczącym Włodzimierzem Gronczewskim. (fz)

Data: 18.06.2008





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *