Finał był najlepiej oglądanym meczem EURO bez udziału Polaków. Według OBOP pojedynek niemiecko-hiszpański śledziło na głównej antenie Polsatu 8,3 mln widzów.

Finał najlepszy

Finał najlepszy

Dodatkowe 180 tys. osób obejrzało finał w stacji Polsat Sport Extra. Widzowie obydwu stacji stanowili łącznie prawie 74% wszystkich osób mających w tym czasie włączony telewizor.
Średnia widownia wszystkich transmisji z EURO 2008 w Polsacie wyniosła 4,7 mln widzów. Najlepiej oglądane były spotkania z udziałem reprezentacji Polski - od 9,2 mln (mecz z Chorwacją) do 11,2 mln (mecz z Austrią). Najmniejszą widownię zgromadził mecz rozgrywany 9 czerwca br. między Rumunią i Francją – średnio 2,4 mln osób.
Na emisję reklam w sąsiedztwie transmisji z meczów EURO 2008 wydano 62,7 mln zł. Najsilniej reklamowaną marką był Mastercard, którego promocja kosztowała 3,1 mln zł. Najwięcej na emisję reklam przeznaczyły firmy z sektora telekomunikacyjnego, wydając 10,5 mln zł.
Finał EURO był jednocześnie najwyżej ocenionym meczem mistrzostw w systemie ocen telemetrycznych TNS OBOP. Nota wystawiona przez widzów to 4,7 w skali od 1 do 5. Najniżej, spośród wszystkich spotkań turnieju, został oceniony mecz rozgrywany 16 czerwca pomiędzy Polską i Chorwacją – jego nota to 3,7. (jzp)

Data: 02.07.2008





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *