Wzięli i napisali

Uczestnicy międzynarodowej konferencji Erasmus+ Student Workshop odwiedzili 5 czerwca 2017 r. Zespół Szkół im. Hipolity i Kazimierza Gnoińskich w Siennicy. Wizyta została zorganizowana w ramach realizacji projektu „Girls Into Global STEM”, w którym bierze udział grupa polskich uczniów i uczennic z Zespołu Szkół oraz nauczycielki koordynujące projektowe działania Marzena Augustyniak-Chojecka i Sylwia Zbiciak...

Odnowa gotowa

Międzynarodowymi gośćmi spotkania byli pracownicy naukowi Uniwersytetu w Hull z Wielkiej Brytanii oraz Uniwersytetu w Boras ze Szwecji. Obecni byli także uczniowie i nauczyciele ze szkół Sandgärdskolan (Szwecja), De Ferrers Academy (Wielka Brytania), oraz The Grammar School (Cypr).

Uczestnicy projektu zwiedzili Laboratorium Odnawialnych Źródeł Energii, gdzie o alternatywnych sposobach pozyskiwania energii opowiadali Mirosław Ostrowski i Jarosław Wachowicz. W muzeum oglądali pamiątki regionalne, dokumenty oraz przedmioty związane z kolejnymi szkołami siennickimi. Młodzież uczestniczyła w grze terenowej przygotowanej przez siennickich uczniów pod opieką Agnieszki Gańko, a także pokaz eksperymentów przeprowadzonych przez Elżbietę Gałązkę.

A sama konferencja? W Centrum Edukacji Obywatelskiej w Wildze uczniowie i uczennice wykorzystując nowe technologie opracowywali eBooki, które mają na celu odpowiedzenie na wyzwania wynikające z celów zrównoważonego rozwoju.

Sienniczanie pracowali nad działaniami w celu przeciwdziałania zmianom klimatu i ich skutkom. W ramach projektu młodzi eksperymentatorzy konstruowali i porównywali skuteczność różnych modeli filtrów do oczyszczania wody, testowali sposoby jej uzdatniania za pomocą destylarki solarnej oraz możliwości przygotowania ciepłego posiłku w kuchence wykorzystującej energię słoneczną. Młodzież badała również działanie prostych ogniw fotowoltaicznych, które mogą być wykorzystywane w niewielkich urządzeniach domowych w sytuacji braku dostępu do energii elektrycznej.

CEO zaprosiło do współpracy uczniów i nauczycieli z Siennicy z uwagi na wielokrotny udział w projektach jako jedyną szkołę w Polsce. Praca młodzieży nad przygotowaniem eBooka dla kolegów z Europy pozwoliła na doskonalenie umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych oraz komunikowania się w języku angielskim.

Numer: 24 (1028) 2017 Autor: Anna Jackowska



Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *