Węgrowskie inwestycje

Pomimo coraz wyższych cen paliw, samochodów na drogach jest coraz więcej. Nic więc dziwnego, że coraz większą uwagę zwraca się na jakość nawierzchni jezdni. Dzięki wsparciu UE, w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, rozpoczęto modernizację trasy Węgrów-Stanisławów. Całkowity koszt inwestycji to ponad 120 mln zł

Jazda przyjemności

Węgrowskie inwestycje / Jazda przyjemności

Droga wojewódzka nr 637 jest najlepszym połączeniem między Warszawą a Podlasiem. Zaczyna się w S ulejówku, następnie biegnie przez Okuniew, Michałów, Stanisławów, Dobre i Liw. W okolicach Węgrowa trasa łączy się z drogą krajową nr 62.
Między Liwem a W ęgrowem droga nr 637 przechodzi przez tereny zaliczane do sieci Natura 2000 Dolina Liwca, często odwiedzana w wolnym czasie przez turystów. Na obszarach zabudowanych, z powodu braku separacji ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego, często dochodziło do wypadków. Teraz ma się to zmienić. Zaplanowano: wymianę nawierzchni bitumicznej, wykonanie poboczy z kruszywa o szerokości 1,5 m, budowę i rozbudowę zatok autobusowych, ciągów pieszych na terenie zabudowanym, dróg serwisowych, włączeń dróg gminnych i powiatowych, zjazdów na posesje i pola oraz modernizację odwodnienia,
przebudowę lub remont istniejących obiektów mostowych, budowę kładki pieszo-rowerowej nad Liwcem, wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego, a także wycinkę drzew kolidujących z projektowanym przebiegiem drogi.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich wybrał na wykonawcę firmę Skanska. W lipcu 2011 r. rozpoczęły się prace na ok. 35-kilometrowym odcinku między Węgrowem a S tanisławowem. We wrześniu br. budowa osiągnęła półmetek.
– W chwili obecnej przy budowie drogi pracuje ponad 200 pracowników. Zaawansowanie robót wynosi ponad 70%. Skanska wykonała już pełną konstrukcję drogi do warstwy wiążącej na odcinku 28,3 km. Prace te zostały zrealizowane w ciągu 9 miesięcy roboczych, bez okresu zimowego, co daje ponad 3 km drogi na
miesiąc. Ostatnia warstwa ścieralna jest ułożona na długości 8 km. Wykonaliśmy już także 25 zatok autobusowych i ustawiliśmy ponad 70 km krawężników – informuje Tomasz Kaliniak,menadżer projektu.
Do zakończenia prac pozostało ułożenie warstwy ścieralnej na odcinku 20 km i wykonanie pełnej konstrukcji drogi na długości 6,7 km. Jak zapewnia Skanska,
większość robót zostanie zakończona do końca tego roku.
Wizja nowej, lepszej drogi pomaga kierowcom pokonać towarzyszące pracom utrudnienia w ruchu, m.in. ruch wahadłowy na remontowanych odcinkach. Już za rok podróż ta trasą będzie samą przyjemnością.

Numer: 2012 43   Autor: Małgorzata Iwańska





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *