Jednym okiem /84/

Rankiem w dniu rocznicy ślubu żona mówi do męża: – Wiesz, kochanie, śniło mi się, że podarowałeś mi piękny naszyjnik. Ciekawe, co to może znaczyć? – Dowiesz się wieczorem! – tajemniczo odpowiada mąż   . Wieczorem zaciekawiona kobieta otworzyła ozdobny pakuneczek i znalazła w nim… książkę o znaczeniu snów!

Wpadki okładki

Jest sporo prawdy w starym powiedzeniu, że nie należy oceniać książki po okładce. A jednak, różne badania pokazują, że wszyscy właśnie to robimy. Nawet, jeśli zarzekamy się, że postępujemy inaczej. Handlowców uczy się, że jeśli klient nie zauważy danego produktu w ciągu kilku pierwszych sekund od spojrzenia na półkę – to prawdopodobnie pójdzie dalej i wybierze coś innego. A na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Oczywiście – na opakowanie! Co więcej – jeżeli opakowanie jest piękne, jesteśmy skłonni uważać, że i produkt jest z górnej półki.

Niestety, podobny mechanizm istnieje również w stosunkach międzyludzkich. Eksperci twierdzą, że wszyscy mamy tylko około 30 sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. To jest właśnie ten czas, podczas którego oceniamy, czy dana osoba nam się podoba – i czy czujemy się przy niej bezpiecznie. O naszym wrażeniu decyduje głównie czyjś wygląd i brzmienie głosu. Pierwsze wrażenie pozostaje w nas na długo i bardzo silnie wpływa na nasze zachowanie. Trzeba jednak bardzo z tym uważać, bo takie wrażenie potrafi być bardzo mylące.

Spotkałam w życiu wielu ludzi – głównie mężczyzn, ale kobietom też to się zdarza – nieszczęśliwych w małżeństwie właśnie dlatego, że kiedyś wybrali drugą połówkę tylko na podstawie zewnętrznych walorów. Magia opakowania działa na nas także w życiu publicznym. Udowodniono, że ludzie atrakcyjni fizycznie łatwiej dostają pracę. A młodzi i piękni politycy najczęściej wygrywają ze swoimi bardziej niepozornymi konkurentami. Pomyślałam sobie, że warto o tym pamiętać przed nadchodzącymi wyborami.

Broń Boże, nie namawiam kandydatów na burmistrzów i radnych, żeby przychodzili na spotkania z mieszkańcami w gumiakach i kufajce. Namawiam tylko do tego, żeby zwracać większą uwagę na to, co dany człowiek mówi – niż na to, jak wygląda. Żeby później nie było wpadki…

Numer: 40 (1095) 2018   Autor: Anna M. Sikorska





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *