Gotowi do zmian (5/2012)

Nowe umiejętności, o których część uczniów może tylko pomarzyć, zdobywają uczestnicy projektu edukacyjnego „Gotowi do zmian – młodzież szkolna na lokalnym rynku pracy”

Ekonomiści gotowi do pracy

Trwa trzecia, ostatnia już edycja projektu edukacyjnego „Gotowi do zmian – młodzież szkolna na lokalnym rynku pracy” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt to wielka szansa na zawodowy strat dla tegorocznych maturzystów. Dzięki uczestnictwie w nim mają możliwość dodatkowego kształcenia, a tym samym dużo łatwiej później znaleźć pracę.
Jest to możliwe dzięki dodatkowym lekcjom, m.in. z ekonomii. W prowadzonych przez Katarzynę Wocial zajęciach młodzi ludzie w ciągu dwudziestu godzin uczą się jak sporządzić biznes plan, rozliczyć PIT czy zgłosić do ubezpieczenia płatników ZUS. Bierze w nich udział 20 uczniów z Zespołu Szkół Ekonomicznych: Kamila Bilska, Rafał Bujański, Małgorzata Brzezińska, Joanna Duszczyk, Justyna Gawrys, Wioletta Główka, Michał Gruba, Jagoda Korgul, Marta Kot, Agata Matosek, Magdalena Perlejewska, Szymon Płotczyk, Sylwia Porębska, Martyna Prus, Agnieszka Roguska, Damian Siwiński, Dominika Stelmasz, Patrycja Szostak, Mariola Wiśniewska i Angelika Zaperta.
– Uczniowie mają po cztery godziny zajęć miesięcznie. Bardzo chętnie w nich uczestniczą. Angażują się w te dodatkowe lekcje – tłumaczy Katarzyna Wocial, którą przyszli ekonomiści darzą wielką sympatią i szacunkiem.
Są zadowoleni z tego, że mogą uczestniczyć w zajęciach, o których ich rówieśnicy mogą tylko pomarzyć, bo uczą się na nich naprawdę wiele.
– Wiemy już jak rozliczyć PIT. Poznaliśmy też program „Płatnik”, dzięki któremu bez problemów możemy zgłaszać ubezpieczenie w ZUS-ie. Potrafimy też wykonać biznes plan – opowiadają uczestnicy zajęć.
Na zajęciach uczniowie w praktyce pokazują, co już potrafią. Pod czujnym okiem nauczycielki w grupach sporządzają biznes plan, który teoretycznie mogą złożyć w banku ubiegając się o kredyt na działalność gospodarczą. Jest sklep monopolowy „Szumigłówka” (jednym z działań marketingowych tego projektu jest zamieszczenie reklamy w lokalnym tygodniku „Co słychać?”), mamy też prywatne przedszkole, club fitness i klub muzyczny. Uczniowie angażują się we wszystkie zajęcia.

Numer: 2012 25 Autor: