Moto-przewodnik

„Re-Generacja” pod takim hasłem Peugeot przedstawia najnowsze wcielenie auta segmentu B Peugeot 208. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: 5- i 3-drzwiowej

Bardziej wyraźny

Peugeot 208 w najlżejszej wersji będzie ważył 975 kg, to o 110 kg mniej niż 207. Samochód będzie o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy od poprzednika. Mimo to, twórcom nowego kompaktu z Francji udało się uzyskać dodatkowe 5 cm przestrzeni pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami. Nowy model otrzymał również dodatkowe 15 litrów pojemności bagażnika.
Peugeot 208 wygląda o wiele lepiej niż poprzednik. Stylistycznie czerpie z linii designu, jaką Francuzi zaprezentowali w modelu 508. Uwagę zwraca przód samochodu, który nie wygląda już jak otwarta paszcza wieloryba. Samochód ma bardziej ciekawie zaprojektowaną przednią część nadwozia. Może już nie uśmiecha się jak 207, ale przecież są granice tolerancji tego uśmiechu. Auto otrzymało charakterystyczne przednie światła oraz tylne lampy w kształcie bumerangu. Na masce znajduje się przetłoczenie z nowym logiem Peugeota.
Również we wnętrzu samochód wyróżnia się od poprzednika. Wskaźniki oraz przełączniki zostały zaprojektowane na nowo. Wskaźniki są umieszczone wokół niewielkiej kierownicy na desce rozdzielczej „head-up” oraz na dużym dotykowym ekranie. Inżynierowie Peugeota sprawili, że nowy model emituje do atmosfery o 34 g/km mniej dwutlenku węgla niż 207. Samochód będzie dostępny z pięcioma silnikami diesla, z których cztery będą wyposażone w system Stop&Start najnowszej generacji (e-HDi). W nowym modelu zadebiutuje nowa gama 3-cylindrowych silników benzynowych 1,0 l oraz 1,2l VTi. Zużycie paliwa w nich ma kształtować się na poziomie 4,3 l/100 km.
Peugeot chwali się, że 25% masy wszystkich polimerów wykorzystanych do konstrukcji samochodu to „zielone materiały”. Francuzi twierdzą, że sam zderzak produkowany w ten sposób pozwoli zaoszczędzić aż 1600 ton paliwa rocznie. Latem przyszłego roku zaprezentowane zostaną dwie wzmocnione wersje, które mają nawiązywać do legendarnego 205 GTi. Oba auta mają być wyposażone w silnik 1,6 turbo. słabsza wersja ma mieć 154 KM, a GTI Racing – 204 KM. Takie parametry pozwolą osiągać „setkę” poniżej 7 sekund i maksymalnie 225 km/h. Do sprzedaży modele mają trafić pod koniec 2012 roku. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych nowym modelem do autoryzowanego serwisu i salonu Peugeot Janczak.

Numer: 2012 22





Komentarze

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz nick.

Nick *

Nieprawidłowy adres e-mail.

Adres e-mail *

Wpisz treść wiadomości.

Treść wiadomości *