Większość nowych tras ekspresowych na Mazowszu powstanie z betonu, a nie z asfaltu. Drogowcy postawili na beton, bo taka nawierzchnia ma być trwalsza, bez kolein oraz tańsza w budowie i w utrzymaniu. U nas drogi z betonu to rzadkość, ale do 2020 r. w tej technologii powstanie 800 km szybkich tras, z czego ok. 250 km na Mazowszu.
Drogowcy wolą beton
Chodzi o odcinki, którymi będziemy wyjeżdżać z Warszawy do Lublina, Krakowa, Katowic i trasa A2, czyli południowa obwodnica Warszawy z trasą do Obwodnicy Mińska.
Teoretycy twierdzą, że należy budować drogi zarówno z betonu, jak i z asfaltu. Ma to prowadzić do zdrowej konkurencji, bo obie technologie są cały czas ulepszane. Fachowcy od dróg betonowych starają się, by były one coraz bardziej równe i ciche, a ci od asfaltu walczą o to, by budowane przez nich drogi były bardziej wytrzymałe.
Numer: 19 (970) 2016 Autor: (jaz)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ